Ukoliko među vama ima mlađih čitalaca koji nisu uopznati sa imenom Gia, kao ni sa istoimenom filmom iz 1998. koji je Angelini doneo prvu statuu Golden globesa za glavnu žensku ulogu u tv filmu, onda bi svakako trebalo da znate vrlo važnu činjenicu: Gia Marie Carangi bila je prvi nezvanični supermodel, a proslavila se tokom kasnih 70-ih i ranih 80-ih.

Pre nego što je izraz supermodel počeo da se upotrebljava, Gia se pojavila na naslovnici američkih izdanja magazina Cosmopolitan i Vogue, da bi je uskoro viđali na stranicama britanskih, italijanskih i francuskih izdanja.

Gia je imala svega 18 godina kada je prošetala svoju prvu Vesace reviju.

Bila je omiljeni model brojnih poznatih fotografa, a to uključuje Arthura Elgorta, Helmuta Newtona i Francesca Scavulla koji je tri decenije bio glavni fotograf zadužen za naslovnice Cosmopolitana. Scavulla je radio sa Grace Kelly, Elizabeth Taylor, Janis Joplin, Gore Vidal, Dianom Ross, Kim Basinger, Calvinom Kleinom, Mickom Jaggerom, Davidom Bowiem, Debbie Harry, Madonnom.

Ipak, Gia je bila njegov omiljeni model.

Sam početak karijere

Imala je 17 godina kada ju je lokalni fotograf zamolio da mu pozira na plesnom podijumu. Ove fotografije video je čuveni fotograf Vogue magazina, Arthur Elgort.

Tipična italijanska lepota kojom je zračila: pomalo divlja, ali i mračna i melanholična u isto vreme, maslinasta boja puti, sve to bio je zapravo sklop svega netipičnog u tom trenutku, jer su modnom scenom vladale mahom u to vreme plavooke plavuše sa osmesima dobre američke devojke iz komšiluka.

Gia to nije bila.

Koliko je promena koju je mlada devojka iz Filadefije donela u modni svet, bila značajna, najviše govori podatak da je već na samom startu karijere Gia zarađivala oko 100.000 dolara godišnje, da bi već sledeće godine taj iznos postao pet puta veći!

Svakako da je vrtoglavi uspeh uticao na lepoticu u usponu,devojku za koju se smatralo da radi "najvrelije" naslovnice.

Ipak, taj seksepil kojim je odisala nije imao mnogo veze sa činjenicom da je možda (kako bi bilo očekivano) bila vešta zavodnica, izuzetno svesna svog izgleda i svojih praktično idealnih mera.

Ako je postojala dobra devojka iz komšiluka, onda je Gia bila njen najveći prototip, ne loša, već divlja devojka iz komšiluka! 

I upravo ta strastvenost u njenom pogledu palila je stranice svih editorijala u kojima se našla.

To je bila njena ulaznica u visoko glamurozni svet mode, koji je naravno podrazumevao i elitno društvo najvećih poznatih imena tog doba, ali Gia time nije bila impersionirana. Bila je oduševljena isključivo činjenicom što sada bez ikakvih problema može da uđe u famozni Studio 54, iz koga praktično nije ni izlazila.

Koliko joj je njen temperament koji je vrištao iz svakog kadra, doneo uspeha, toliko joj je vremenom donosio i sve više neuspeha.

Nije nikako bila klasična lepotica, štaviše bila je na suprotnoj strani od svega onoga što se smatralo klasičnim i podrazumevanim. Bila je autsajderka, bila je Rebbel girl, "A real wild child", ali bez poze.

Pozirala je gola bez ikakvih problema, nosila je mušku odeću, nije se šminkala i nije dopuštala da je iko bezgranično uslovljava, imala je stav, koji je bio vidljiv čak i na njenim "najslađim" fotografijama. Bila je lezbejka i bila je vrlo strastvena prema ženama, ne libeći se to da iskaže.

Išetala bi sa foto snimanja ukoliko više nije bila raspoložena.

Sa 18 godina je bila diva koja je mogla da otkaže dvonedeljnu turu zakazanog fotografisanja, samo iz razloga što joj se nije dopadalo kako joj je kosa bila ošišana.

Govorila je stvari poput: "Nisam impresionirana sa nekim ko poseduje privatni avion i ko bi me svakog vikenda vodio na Floridu. Sve što želim je telo! Divno, seksi telo i velike usne. Zaboravite sve ostalo."

PageBreak

Ipak, ispod ovog raskalašnog životnog stila, bila je ukorenjena duboka nesreća koja je poticala iz njenog najranijeg detinjstva, razorene porodice i nedostataka privrženosti koju nije dobija od majke, zbog čega je i tada patila.

Kada nije bila na snimanjima ili na nekoj ludoj žurki, Gia je bila poprilično usamljena i to su bili najopasniji trenuci u kojima se nalazila.

Na žurkama je tu bio kokain i dobra zabava, a kada bi se nakon celodnevnog dana na snimanjima vratila u svoj prazan njujorški stan, tu ju je čekao heroin. Korišćenje droga vrlo je brzo za Giu postalo mnogo više od zabave, bila je to potreba i zavisnost.

U roku od dve godine Gia je postala zavisnik od heroina, u toj meri da je u jednom trenutku otišla na estetsku opreaciju ruke, jer je predeo u prevoju ruke u koji je ubrizgavala svakodnevno heroin, postao živa rana.

Međutim, njen izgled i dalje je bio zavidan, njen stav i dalje nezauzdan, divlja lepota bila je vidljiva u svakom kadru, iako oni koji je znaju, kažu da je ispraznost polako, ali sigurno počela da se primećuje u njenom pogledu.

To je nije sprečilo da i dalje radi i zarađuje po 10.000 dolara dnevno, a što je najgore od svega fotografi su se i dalje borili da dođu do nje, pa čak i "pripremali" set za Giu, kako se ne bi dogodilo da im zaspe na snimanju ili sa istog jednostavno odšeta.

Ovo pripremanje podrazumevalo je određenu količinu zaliha kokaina i heroina.

I niko, sem njene najbliže porodice nije pokušao da joj pomogne.

Taj bahati stav koji je imala, ljude u njenoj okolini je plašio, a fotografe inspirisao, bila im je muza.

"Gia je draga moja - sve. Ona je stara, mlada, dekadentna, ranjiva, halapljiva, nedužna, divlja, i mnogo jačeg duha no što se čini", rekao je u jednom intervjuu Scavullo.

Opisivali su je i kao jednu od retkih, pa čak i jedinu koja je toliko spontana i u stanju toliko razlilčitih izgleda i raspoloženja da proizvede, da sam fotograf ne stiže da se fokusira i uhvati pravi kadar.

"Kao da slikate tok svesti", dodaje Scavullo.

Njen lični život, zapravo davao je auru svakoj od tih fotografija, tek kasnije i sami fotografi su to priznali.

To nije bio talenat, to je bila ona i sve ono što je u tom momentu prolazilo kroz njenu glavu.

Gia je bila istinska "heroin chic" devojka, pre no što je taj  izraz početkom 90-ih uopšte počeo da se koristi, a označavao je suprotnost izgledu koji su predstavljali tadašnji supermodeli poput Cindy Crafword i Claudije Schiffer.

Dakle, suprotnost zdravom, seksi izgledu, što bi podrazumevalo: bledu put, podočnjake, izarizitu mršavost, taman crveni ruž i istaknutu strukturu kostiju - nihilističku viziju lepote.

Svoju kratku karijeru, koja je trajala svega šest godina, nezamenjiva Gia završila je velikim padom. Nažalost, pored toga što je njeno ime poznato kao ono koje je bilo preteča supermodela, poznato je i po tome, što je bila prva slavna ženska žrtva koja je umrla od side, 18 novembra, 1986. I to sa svega 26 godina.

Tekst: Maja Bunčić

Zapratite ELLE na Instagramu i prvi dobijte sve insajderske informacije magazina ELLE >>>https://www.instagram.com/elleserbia/