Dualnost ka interesovanjima koju je imala još od detinjstva, Biljanu Tipsarević smestila je danas među omiljene dizajnere na ovim prostorima. Odmalena je crtala i šila, te govorila kako će jednog dana imati sopstvenu modnu kuću. Sa druge strane, zanimale su je i prirodne nauke, prvo je to bio prirodno matematički smer u gimnaziji, onda master rad iz industrijskog inžinjerstva i menadžemnta, koji je završila na fakultetu tehničkih nauka. Upravo je to bio spoj za koji smatra da joj je pomogao da posao preduzetnika danas radi na uspešan način jer sebe nikako ne smatra samo modnim dizajnerom s obzirom na to da je odgovorna za sva pitanja koja se tiču razvoja brenda.
Ipak, na putu do ostvarenja modnog sna koji joj je bio želja od detinjstva, svakako je najviše pomoglo obrazovanje na akademiji De Lusso, koju je upisala u trenutku kada je konačno bila sigurna da tačno zna šta želi, a to je nakon zanimljivih i raznolikih poslovnih iskustava bio modni dizajn, iako joj je najveća škola bio praktičan rad.
Kome je namenja moda koju stvarate?
Uglavnom u svojim modelima vidim snažne i u samosvesne mlade žene. Danas kada svi živimo užurbanim tempom, vodim se time šta žene zaista žele 24/7, šta im je potrebno i u kom trenutku, pa se trudim da budem veoma praktična kada stvaram kolekcije. Pored kvaliteta materijala, najbitnija stvar za mene je udobnost modela i postizanje pravog kroja. Svaki uzorak prva istestiram i polazim od toga šta je poslovnoj ženi potrebno, kao majci, supruzi i devojci koja voli lepe događaje, zabave i putovanja.
U kojim evropskim metropolama žene imaju najviše stila?
London i Pariz su gradovi u kojima ćete videti dame besprekornog stila, različith reiglija i društvenog statusa. Ta sofisticiranost i elegancija, naravno, nije baš na svakom koraku, ali prisutna je u velikoj meri. Njujork i Hjuston su gradovi koje bih takođe izdvojila.
Koliko je bio težak put do ostvarenja snova?
Kroz rad se najviše uči, bitno je raditi sa ljudima od kojih možete mnogo da naučite. Ne postoji „lako ostvarenje sna“, nije dovoljno samo jako želeti i verovati u sebe i u ono što radite, važno je biti uporan, odircati se određenih stvari kako biste svoje vreme uspeli maksimalno da posvetite poslu. Normalno je da nailazite na prepreke koje ja shvatam kao izazove koje treba rešiti i savladati jer će vas to učiniti jačima. Ja nisam neko ko poseduje „faktor sreće“ , za sve u životu morala sam da „podvrnem rukave“ i dobro se pomučim da ostvarim ono što sam zamislilia. U modnom svetu novac i prezime ne znače ništa, zapravo ništa vam ne može pomoći ukoliko nemate kvalitetan rad, profesionalan pristup i ako posao ne radite na pravi način. Moje obrazovanje mi je izuzetno pomoglo da ovaj posao preduzetnika radim upravo onako kako se to i očekuje jer za sebe ne mogu reći da sam samo modni dizajner. Razvoj brenda podrazumeva preduzetničke sposobnosti i menadžersko znanje.
Može li se stil naučiti?
Moje mišljenje je negde na sredini. Mislim da se ljudi sa stilom rađaju, ali isto tako ima primera da su pojedinci vremenom uspeli i da ga izgrade, kroz magazine i medije. Svakako da utiacj na vaš stil prevashodno ima porodica i okruženje u kojem rastete. Stil se ogleda u tome kako se ophodnite prema sebi i prema drugima. Stil se ne sme kopirati , ako je lažna maska onoga što jesmo, to se lako razotrkiva, ma kako bili obučeni. Osmeh i dobro raspoloženje odlično se uklapaju u svaki stil i zato ih uvek nosite sa sobom.
Kako prevazilazite nesigurnosti?
Ovo je priča o pozitivnoj tremi koja uvek postoji, ali i o hrabrosti da svoje strahove prevaziđemo. Možda lepše zvuči kada kažemo da smo apsolutno sigurni u sebe, ali to ne bi bilo tačno. Meni je važno da moj rad, trud i uložena energija stoje iza finalnog proizvoda. Nemoguće je da se svidimo svima, to je ono što sam naučila tokom godina. Kosntrukitvna kritika uvek je dobrodošla jer ponekad ne možemo biti obejtkvini u svojoj kreativnosti. Trudim se da osluškujem tržište i potrebe drugih devojaka, ali da ne pobegnem od sebe i svoje estetike ni po koju cenu.
Postoji li trema kada treba da predstavite novu kolekciju?
Trema je uvek prisutna. Kada mi ne bi bilo važno šta ljudi misle o mom radu, onda to ne bi imalo nikakvog smisla. Ali, ta trema je dobra i stimulišuća jer vuče napred i tera vas da prevaziđete svoje dosadašnje mogućnosti i dosegnete nove.
Da li biste sebi dozvolili sve kada je reč o stajlingu?
Ne postoje grešne misli kada je o modi reč, treba da budemo slobodni u tom izražavanju, da se igramo sa njom i uživamo u modi, nama ženama to je aposlutno dozvoljeno.
Preti li sve popularnija streetwear moda da ugrozi haute coture?
Uživam u posmatranju ulične mode, ne samo u Beogradu, već u svim gradovima u kojma boravim. Ulična moda je inspirativna i sama po sebi veoma intersantna jer pokazuje kuluturološku raznolikost u svetu. Žene se potpuno drugačije oblače i imaju drugačji stil na različitim meridijanima sveta, to je ono što je veoma fascinantno, percepcija mode i odevanja je toliko raznolika da oslikava monogo više od same estetike koju uočavamo na ulicama. Visoka moda je nešto posebno i većni nedostižno, ona je kao bajka, za neke dosanjana, a za neke samo vrsta požude i tu bajkovistost ne smemo narušiti.
U kojoj meri moda poseduje moć?
Psihološke analize kažu da se prve impresije o nekoj osobi, između ostalog, stiču i na osnovu garderobe i boja koje ta osoba nosi. Jasno je da garderobom šaljemo poruke o sebi, ali to nikako ne sme da bude ono najvažnije. Bitno je da mladi ljudi znaju koliko je važno raditi na sebi u pogledu obrazovanja i opšte kulture. Svakako da bi stil trebalo da bude u skladu sa profesijom kojom se bavimo, našim karakterom, a pre svega u skladu sa prilikom za koju se odevamo.
Imate li u planu neke nove, zanimljive projekte?
Svakako. Reč je o projektu vezanom za dizajnerski rad i izlazak na inostrano tržište, potpisala sam ugovor sa francuskom agencijom, tako da će se moje kolekcije pronaći u shop roomovima svetskih metrpola. To je moj prvi izlazak na internacionalno tržište. Nisam htela da žurim niti da preskačem stepenice, vrlo pažjivo pravim biznis plan za svaku godinu i osmišljavam strategije, sada je pravo vreme da za ovaj korak.
Shortcuts
Šta nikada ne biste obukli?
Nikad ne reci nikad, ali definitivno ne bih nosila nešto sto nije u skladu sa mojim karakterom.
Koji su vaši favoriti ove sezone?
Vesele boje proleća, brokat, svila, pamuk, izuzetno udobni i prijatni materijali. Čipka je ovaj put u detaljima, a boja ono što će nas pokrenuti i naterati na ples.
Omiljena šoping destinacija?
Njujork i London. Mada, iskreno, ja ne kupujem gardarobu od kada porizvodim svoju, ali zato su moja opsesija parfemi, kozmetika, šminka, cipele i tašne.
Citat koji vas pokreće?
Be your passion!
Detalj koji pravi razliku?
Urednost. Uredni nokti, kosa i koža. Mozete na sebi imati perfektu guardarobu, ali ako vam je telo zapušteno, te nokti i kosa, sve pada u vodu.
Revija na kojoj biste želeli da sedite u prvom redu?
Mnogo ih je, na nekima sam sedela u prvom redu, na nekima u drugom i trećem, što mi u tom trenutku nije bitno, koliko je važno da osetim atmosferu i vidim kolekciju. Volela bih, recimo, da na nekoj svojoj reviji sedim u prvom redu. Oduševila sam se kada sam prisustvovala reviji Roberta Cavallija, koji je bio svega nekoliko metara od mene, među publikom i uživao u svojoj reviji. Jer, nama je uskraćeno da uživamo u tome i da objektivno sagledamo kako je sve izgledalo.
Film koji je ostavio najveći modni utisak?
Breakfast at Tiffany's apsolutni je favorit. Audrey Hepburn u ovom filmu postavlja standarde gracioznosti i savršenog stila.
Ultimativni komad koga se nikada ne biste odrekli?
Sako. Savršen odevni komad koji može da se kombinuje na najrazličitije načine i omogućava da uvek izgledate drugačije. On ima važno mesto u skoro svim mojim kolekcijama.
Razgovarala: Maja Bunčić
Zapratite ELLE na Instagramu i prvi dobijte sve insajderske informacije magazina ELLE >>>https://www.instagram.com/elleserbia/
10 KOMADA KOJE SVAKA ŽENA U PEDESETIM TREBA DA IMA U SVOM GARDEROBERU: Inspirišite se da postanete ikona stila
OVI MODELI PANTALONA NAJBOLJE PRISTAJU ŽENAMA 50+ : Modne ikone sa Instagrama ih uključuju u svoje dnevne outfite
ANGELINA JOLIE PROŠETALA NAJPOŽELJNIJU TORBU ZA 2023. GODINU: Košta preko 3000 dolara i ponovo vraća u modu XXL formu
9 PROIZVODA KOJE NE BI TREBALO DA KORISTITE KADA PREĐETE 50: Umesto da čine lice svežim, daju potpuno suprotan efekat
DA LI ŽENE TREBA DA SE ODREKNU NASLEDSTVA U KORIST MUŠKOG ČLANA PORODICE? Ekonomska moć nad drugim je osnov nejednakosti