Još
Izdanje: Potvrdi
Dodatno

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Loš dečko baletske scene: Ko je Sergei Polunin, istetovirani princ plesa i najveći buntovnik 21. veka?

"Plesao sam nadrogiran lekovima protiv bolova, i celo telo me je bolelo. U to vreme sam se i drogirao, uzimao redovno kokain."

  Izvor: Foto: Profimedia

Buntovnici su odlika svake generacije.

Njihov bunt javlja se u trenucima kada shvate da žive u jednoj uznemiravajućoj realnosti, kada im unutrašnji eho govori da treba da odbace život koji žive jer su na ivici provalije. Jedan od takvih buntovnika svakako je ukrajinski superstar baleta, 28-godišnji Sergei Polunin kog smo nedavno videli i u Pirelli kalendaru za 2019. kraj francuskog seks simbola iz 90-ih, prelepe Leatitie Caste.

Ko je Sergei Polunin, istetovirani James Dean baletske scene, prepun "poroka"?

U njegovoj biografiji stoji da je rođen 20. novembra 1989. godine u ukrajinskom mestu Hersonu. Od četvrte do osme godine, Polunin trenira gimnastiku te vežba bez predaha, da bi potom proveo još četiri godine na Državnom institutu za koreografiju u Kijevu (Kiev State Choreographic Insitute).

Nakon što njegov otac dobija posao u Portugalu, porodica se seli u Kijev. 

Posle mature Sergei upisuje britansku renomiranu baletsku školu Royal Ballet School u dobi od 13 godina, pod pokroviteljstvom Rudolf Nureyev Fondacije. Nakon samo nekoliko godina Polunin u svojoj dvadesetoj godini postaje i solista čuvenog Royal Ballet-a 2009., što ga čini najmlađim solistom baletske trupe Britanskog kraljevskog baleta. 

Dve uspešne godine na sceni i bezbroj nagrada nisu usrećile baletana koji daje ostavku u baletskoj trupi sa komentarom "balet je u meni utihnuo, a umetnik polako umire". Ovaj potez koristi umetnički direktor dva ruska teatra, Igor Zelenski koji ubeđuje Sergeja da pristupi njegoj plesnoj trupi pri Novosibirsk State Academic Opera and Ballet Theatre-u.

Ipak, i sa ove pozicije Polunin odstupa  i postaje najčuveniji odmetnik baletske scene kog počinju da prate priče o destruktivnom ponašanju, konzumiranju nedozvoljenih opijata i žurkama do sitnih sati. U tim godinama postaje magnet za medije koje zabavlja na intervjuima i konferencijama gde priča svašta što mu padne na pamet.


Pažnju svetskih medija donosi mu viralni video njegovog slobodnog plesa na rime tadašnjeg hit singla muzičara Hoziera, pesme "Take me to church", u februaru 2015. godine. Ono što mali broj ljudi zna je to da je ovim plesnim perfomansom Polunin želeo da se oprosti od plesa i da počne nakon toga da živi život kao sav normalan svet.

Međutim, svet mu nije dao da odustane od plesa, bar ne u potpunosti.

"Plesao sam nadrogiran lekovima protiv bolova, i celo telo me je bolelo. U to vreme sam se i drogirao, uzimao redovno kokain."
Izvor: Youtube

Nakon viralnog video snimka koji do sada ima preko 25 miliona pregleda na Youtube kanalu, u bioskope je stigao potresni dokumentarac "Dancer" u kome je u fokusu upravo Polunin i njegov talenat, ali i unutrašnja borba sa demonima.

Film pokazuje koliko je Sergeja u Londonu vodio cilj da porodicu dovede u britansku prestonicu, te kasniju bol nakon što su mu se roditelji razveli kao i činjenicu da nije znao šta dalje pošto je u svojoj dvadesetoj ostvario većinu profesionalnih snova i težnji, te izgubio motivaciju i ambiciju.

Sve to prati njegovo telo prepuno tetovaža i modrica od višegodišnjeg treniranja baleta. 

Dokumentarac jedino ne prikazuje trenutak kada Sergei upoznaje rusku balerinu Nataliju Osipovu u koju se zaljubljuje. Natalia je jedna od osoba koje kod njega opet bude ljubav prema baletu i životu, te kraj nje Sergei počinje opet da igra balet s vremena na vreme.

U međuvremenu Sergei dobija priliku da glumi u špijunskom filmu "Red Sparrow" kraj Jennifer Lawrence.

U nastavku vam prenosimo najzanimljivije delove intervjua koji je Sergei dao nedavno za portal 52 Insights.  

Jedno vreme živeo si i radio u Londonu. Kako pamtiš taj period, kao težak ili ipak kao ispunjen, vedar?

Kao vreme tokom kog sam dosta grešio, kako na privatnom, tako i na profesionalnom planu. Bio je to težak period jer nisam znao jezik, niti poznavao bilo koga, pritom nisam imao mentora, nekoga ko će me oblikovati i ispravljati. Sve što sam radio tada baziralo se na mom ličnom iskustvu. Tako sam bio ubeđen da je u redu da uzimam u velikim dozama lekove protiv bolova. Nisam imao nikoga da mi kaže kako to može loše da se odrazi na kompletno zdravlje. Plesao sam nadrogiran lekovima protiv bolova, i celo telo me je bolelo. U to vreme sam se i drogirao, uzimao redovno kokain.

Čini nam se da si ti jedini baletan koji je istupio i javno priznao da si se drogirao. Da li smo u krivu?  

Naravno da nisam jedini. Možda sam jedini koji je javno istupio, ali droga nije zaobišla mnoge ljude koji su plesali ili još uvek plešu balet. Posebno tokom 70-ih i 80-ih kada je droga bila lajtmotiv mnogih generacija. Problem je što malo droge može možda da bude i dobar stimulans, ali zavisnost na duže staze može samo da vam uništi život. Ne postoji baletan koji može pod dejstvom droge da pleše maestralno, sa strašću i koncentracijom. Ona pomuti um, ali i celo telo. U početku droga mi se činila sjajnom, verovao sam da imam bolji fokus i više snage, da bih nakon nekog vremena osetio kako se zamaram brže, znojim više i bivam nervozniji nego inače. Zatim se ta paranoja "prelije" i na vaš privatan život i tada sve kreće nizbrdo.

Pretpostavljamo da više ne ideš na žurke?

U ovom trenutku za to prosto nemam više vremena. Radim na raznim projektima te mi je odmor preko potreban, a noćni život vas troši, hteli, ne hteli. Žurke i izlasci ne moraju po difoltu da budu nešto loše, samo bih voleo lično da ljudi nauče da uživaju i plešu bez uzimanja bilo kakvih nedozvoljenih supstanci. Sva ta droga i opijati vas udaljavaju od toga da uživate sa ljudima. Da budete prisutni i osetiet onaj čisti vajb. Zato sada uživam u snimanju filmova jer mi pružaju priliku da sa grupom ljudi stvaram nešto sjajno.   

Kao solista, hteo - ne hteo, ti si oslonjen na sebe?

Jeste i to je ono što mrzim u ovom poslu najviše. Cela industrija je prepuna ljudi koji samo misle na sebe i na takmičenje sa drugima. Takav je sistem. Desi se da 90 ljudi se bori za solo ulogu u nekom baletu. To je nemilosrdno i vrlo stresno. Pritom nije zdravo okruženje. Nije srećno mesto jer niko nikome ne pomaže niti mu je stalo do nekoga sem sebe.

Priredila: Ana Dodig

Zapratite ELLE na Instagramu i prvi dobijte sve insajderske informacije magazina ELLE >>>https://www.instagram.com/elleserbia/

Komentari 0

Vaš komentar je uspešno poslat i postaće vidljiv čim ga naši administratori odobre.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Najnovije

Najpopularnije

Moda

Celebrity