On je pravi veteran modne scene. Kreativni direktor milanskog brenda N°21, a donedavno i kreativni direktor francuske modne kuće Rochas odlučio je da iznese svoje stavove vezane za budućnost, kao i da istakne šta je to što bi uradio kada bi sada započinjao svoju karijeru. Njegovo veliko iskustvo i prepoznatljiva estetika minimalizma koja ističe ženstvenost na jedan potpuno drugačiji način čini njegov rad jedinstvenim, a njegovo poznavanje mode čini ga jednim od najistaknutijih dizajnera današnjice.
Ove godine slavite 10 godina brenda N°21. Kako biste definisali tu prvu deceniju?
Brend je nastao, prošao i prolazi kroz deceniju jednog istorijskog perioda koji je još teško definisati i razumeti do kraja. N°21 komunicira i ističe jedan poseban identitet; to je identitet snažne žene koja pokazuje svoje najbolje „ja“ kroz jednostavne forme. Neki ih tumače kao stroge, dok su za druge upravo simbol bunta protiv trendova i standarda. To je potvrda da se uvek isplati biti veran samom sebi naročito kada to činimo iz srca.
Kako se estetika brenda menjala svih ovih godina?
N°21 se bazira na jednom konceptu, a to je kontrast između linija i materijala u želji i sa ciljem da se pre svega istakne ličnost, pa tek onda lepota i spontana senzualnost pre nego neprirodna strana iste.
Imao sam priliku da u Milanu prisustvujem reviji za kolekciju jesen-zima 2020. Koja je bila osnovna inspiracija za nju?
Počeo sam od muške košulje na pruge koja se nosi uz odelo. Sačuvao sam kako formu tako i njenu dužinu i na njoj iscrtao figuru žene. Vodio sam se time da je to žena koja ne voli klišee, pravila i standardizovane dimenzije, već ona koja zapravo ukršta i kombinuje forme. Imao sam u vidu devojku koja živi život po sopstvenim pravilima, ima istančan ukus i snažne stavove. Izabrao sam nesvakidašnji pristup da kombinujem raznolike i pomalo suprotne inspiracije. Polazna ideja za mene je bila dama koja ne dozvoljava da je društvene uloge zaustave i da stereotipi društva pobede. Ona kombinuje proporcije i nastavlja da se ponaša na sebi sopstven i prirodan način.
Dizajnirate kako za žene tako i za muškarce. Šta je to što muškarci danas žele?
Novu dimenziju odnosa prema telu i muškoj figuri, bez stereotipa i već utvrđenih standarda, želju za otkrivanjem neočekivanog.
Ove godine predstavili ste i poslednju kolekciju za Rochas. Šta je bila najbolja stvar u šest godina dugoj saradnji sa francuskom modnom kućom?
Rochas mi je pružio mogućnost da povežem svoje ime sa brendom koji ima dugu istoriju i tradiciju. Imao sam priliku da eksperimentišem kako na polju dizajna, tako i sa materijalima koji pripadaju couture nasleđu, kombinujući ih sa jednostavnošću i čineći ih nosivim.
Kao modni veteran sa neprocenjivim iskustvom, recite koja su to nova imena na koja treba da obratimo pažnju u narednim sezonama?
Tokom perioda kućne izolacije dosta sam se bavio istraživanjem o novim dizajnerima što u normlnim okolnostima nemam vremena da radim. Otkrio sam dva interesantna profila, a to su: Nensi Dojaka, albanska dizajnerka koja je nedavno diplomirala na Central Saint Martins u Londonu i AC9, dizajner iz Milana.
Trenutno možemo videti velike promene u modnoj industriji. Kako vam to izgleda? Šta je sledeće?
Mislim da ćemo biti više fizički distancirani, a sve više povezani digitalno. Moraćemo bolje da se povežemo na lokalnom nivou, kako kada je reč o talentima i dizajnerima, tako i kada govorimo o proizvodnji.
Da li je moda postala previše brza?
Definitivno ćemo morati da se fokusiramo na manji broj kolekcija u toku godine, manje linije, ali veći kvalitet i više kreativnosti. Takođe, treba da sa odgovornošću prihvatimo i usvojimo etička ponašanja na svim nivoima.
Kakvo je vaše mišljenje o kratkotrajnim trendovima i kako se adaptirate na tako brze promene u industriji?
Morate biti hrabri i znatiželjni, odani svom stilu i nikada ne pratiti trendove koji se menjaju iz sezone u sezonu. Ne smemo nikako zaboraviti na prepoznatljive elemente koji nas čine takvima kakvi jesmo. Njima je potrebno dodati notu svežine i inovacije kroz stajling, detalje i kombinaciju materijala.
Da sve treba da počnete danas, šta biste uradili drugačije?
Uklonio bih sve što je neesencijalno, nepotrebno i prekomerno.
Zaboravite na torbe preko ramena: Sudeći po modnim pistama, bowling model biće glavni hit za proleće 2025.
Otkrili smo game-changer u skincare rutini? Donosimo sve o oil pullingu - metodi čišćenja lica koja je hit na mrežama
Da li su oni novi influenseri? ELLE istražuje zašto danas više verujemo uticajnim modnim komentatorima na Instagramu
Zašto idealizujemo partnera? Psihološkinja Nina Racić objašnjava kako da steknemo pravu sliku ljubavnog odnosa
IT manikir za februar: Odaberite ovu luksuznu nijansu laka za nokte ako volite tamne tonove