Ne morate da volite modu da biste se zaljubili u novu MATES kolekciju pod nazivom ''MIRJANA''. Ne morate čak ni da pratite lokalne dizajnere da biste primetili da njihov novi video pomera sve granice očekivanog i već viđenog. Ne morate da poznajete osamdesete da biste osetili da ''MIRJANA'' u sebi nosi tihu nostalgiju za prošlim vremenima, ali umotanu u najfinije vizije za budućnost. Sve je to MATES.
1. Postoji ta jedna statement crna kožna suknja do listova, na vešalici u maminom ormaru. To ime, koje lebdi u sećanju kao davno pomenuto, sada se ispisuje na etiketi – Mirjana Marić. Ne nosi samo duh osamdesetih, taj bezbrižni hedonizam i šarmantni šik, već mamine korake, trenutke, uspomene. Nešto kao porodično nasleđe. A šta sve Mirjana Marić znači za vas i za kolekciju ''MIRJANA'' i koji je ključan trenutak kada je postala centar vaše inspiracije?
Marko: Mirjana Marić je ime koje se možda retko, ali uvek u bitnim trenucima pominjalo u mojoj porodici. Tetkina prva plata, pa onda čašćavanje sakoom, tetkina svadba, pa onda bakin komplet, mamin rođendan, pa ta neka suknja, i na svim ovim stvarima se provlačilo ime Mirjana Marić. Žena ispred svog vremena, žena koja je mirila modu i konfekciju i žena koju su nosile mnoge žene.
Saša: Plašim se da bih preciziranjem umanjio veličinu i značaj Mirjane Marić. Ona je za mene mnogo, zaista mnogo. Kada to kažem svakako da mislim i na ono istorijsko i činjenično, ali i na lično, emotivno i porodično. Bilo je pitanje dana kada će Mirjana pronaći mesto u našoj inspiraciji, još od onog trenutka kada sam prvi put ugledao zlatne gravirane pločice na maminoj kožnoj jakni.
2. Zašto je danas teško biti Mirjana, obeležiti dekade, trajati, sačuvati reputaciju i modni ugled?
Marko: Zato što svi trčimo ka izlozima masovnemode na kojima crvenim slovima piše 30% sniženje. I zato što ljudima ponestaje hrabrosti.
Saša: Rekao bih da je samo reč o većem izazovu. To su zaista stvari za koje je potrebno vreme, pored onih segmenata koje najčešće stavljamo u jednačinu sa uspehom - rad, trud i talenat. Ako je nešto iz srca i kvalitetno, verujem da će uvek pronaći svoj put do nekog prepoznavanja i trajanja.
3. Tu su i Lady Di, ali i Boba Živojinović. Na koji način ste integrisali najrazličitije ličnosti/stilove jednog doba u jedinstvenu modnu celinu?
Marko: Boba kao veoma uspešan sportista i šmeker svetskog glasa koji je zainteresovao jednu Lady Di. A ona kao muza u svim poljima savremene umetnosti.
Saša: To je zaista bila naša "šoljica čaja" imajući u vidu da su to elementi koji su delovali u istoj vremenskoj okosnici. MATES je upravo ono što je trebalo da se desi kako bismo pokazali koliko su ti segmenti spojivi i kakav su uticaj imali jedni na druge.
4. Prepoznatljive jarke MATES boje sada su dopunjene i neutralnom paletom bež, crne i bele, a tu je i novi miks dezena. Kako gledate na proces transformacije, promene i sazrevanja kroz modne kolekcije i koji je vaš način da unesete inovacije, a zadržite prepoznatljivi stil?
Marko: Proces transformacije je obavezan deo stvaranja identiteta jednog brenda. Niz kolekcija, godina i sazrevanja daje rukopis i to nešto što vas izdvaja od drugih. Kad vidim materijal, zamislim ga u glavi ili vidim gotovu stvar i odmah znam da li je ili nije #mejtsvajb.
Saša: Za mene je to jedan prirodan proces, veoma spontan, ali i prijatan - plivamo u tome i lepo nam je. Nismo puki sledbenici trendova, ali se uvek interesujemo za promene, za nadograđivanje u osvrtu na prethodne kolekcije. Ne odstupamo od naše estetike jer je to ono što mi zaista jesmo, pa samim time verujem da će sve što radimo i što budemo radili uvek imati taj naš prepoznatljiv potpis.
5. Revija je prikazana u bazenu i miriše na leto. Kakvo leto nam donosi i želi MATES?
Marko: Dugo, toplo i globtrotersko.
Saša: Rekao bih jedno emotivno leto ispraćeno suncem, talasima i naravno čašom nekog hladnog pića. Meni može Hugo, hvala.
Intervju: Tara Đukić
10 KOMADA KOJE SVAKA ŽENA U PEDESETIM TREBA DA IMA U SVOM GARDEROBERU: Inspirišite se da postanete ikona stila
OVI MODELI PANTALONA NAJBOLJE PRISTAJU ŽENAMA 50+ : Modne ikone sa Instagrama ih uključuju u svoje dnevne outfite
ANGELINA JOLIE PROŠETALA NAJPOŽELJNIJU TORBU ZA 2023. GODINU: Košta preko 3000 dolara i ponovo vraća u modu XXL formu
9 PROIZVODA KOJE NE BI TREBALO DA KORISTITE KADA PREĐETE 50: Umesto da čine lice svežim, daju potpuno suprotan efekat
DA LI ŽENE TREBA DA SE ODREKNU NASLEDSTVA U KORIST MUŠKOG ČLANA PORODICE? Ekonomska moć nad drugim je osnov nejednakosti