Ne morate da volite modu da biste se zaljubili u novu MATES kolekciju pod nazivom ''MIRJANA''. Ne morate čak ni da pratite lokalne dizajnere da biste primetili da njihov novi video pomera sve granice očekivanog i već viđenog. Ne morate da poznajete osamdesete da biste osetili da ''MIRJANA'' u sebi nosi tihu nostalgiju za prošlim vremenima, ali umotanu u najfinije vizije za budućnost. Sve je to MATES.
1. Postoji ta jedna statement crna kožna suknja do listova, na vešalici u maminom ormaru. To ime, koje lebdi u sećanju kao davno pomenuto, sada se ispisuje na etiketi – Mirjana Marić. Ne nosi samo duh osamdesetih, taj bezbrižni hedonizam i šarmantni šik, već mamine korake, trenutke, uspomene. Nešto kao porodično nasleđe. A šta sve Mirjana Marić znači za vas i za kolekciju ''MIRJANA'' i koji je ključan trenutak kada je postala centar vaše inspiracije?
Marko: Mirjana Marić je ime koje se možda retko, ali uvek u bitnim trenucima pominjalo u mojoj porodici. Tetkina prva plata, pa onda čašćavanje sakoom, tetkina svadba, pa onda bakin komplet, mamin rođendan, pa ta neka suknja, i na svim ovim stvarima se provlačilo ime Mirjana Marić. Žena ispred svog vremena, žena koja je mirila modu i konfekciju i žena koju su nosile mnoge žene.
Saša: Plašim se da bih preciziranjem umanjio veličinu i značaj Mirjane Marić. Ona je za mene mnogo, zaista mnogo. Kada to kažem svakako da mislim i na ono istorijsko i činjenično, ali i na lično, emotivno i porodično. Bilo je pitanje dana kada će Mirjana pronaći mesto u našoj inspiraciji, još od onog trenutka kada sam prvi put ugledao zlatne gravirane pločice na maminoj kožnoj jakni.
2. Zašto je danas teško biti Mirjana, obeležiti dekade, trajati, sačuvati reputaciju i modni ugled?
Marko: Zato što svi trčimo ka izlozima masovnemode na kojima crvenim slovima piše 30% sniženje. I zato što ljudima ponestaje hrabrosti.
Saša: Rekao bih da je samo reč o većem izazovu. To su zaista stvari za koje je potrebno vreme, pored onih segmenata koje najčešće stavljamo u jednačinu sa uspehom - rad, trud i talenat. Ako je nešto iz srca i kvalitetno, verujem da će uvek pronaći svoj put do nekog prepoznavanja i trajanja.
3. Tu su i Lady Di, ali i Boba Živojinović. Na koji način ste integrisali najrazličitije ličnosti/stilove jednog doba u jedinstvenu modnu celinu?
Marko: Boba kao veoma uspešan sportista i šmeker svetskog glasa koji je zainteresovao jednu Lady Di. A ona kao muza u svim poljima savremene umetnosti.
Saša: To je zaista bila naša "šoljica čaja" imajući u vidu da su to elementi koji su delovali u istoj vremenskoj okosnici. MATES je upravo ono što je trebalo da se desi kako bismo pokazali koliko su ti segmenti spojivi i kakav su uticaj imali jedni na druge.
4. Prepoznatljive jarke MATES boje sada su dopunjene i neutralnom paletom bež, crne i bele, a tu je i novi miks dezena. Kako gledate na proces transformacije, promene i sazrevanja kroz modne kolekcije i koji je vaš način da unesete inovacije, a zadržite prepoznatljivi stil?
Marko: Proces transformacije je obavezan deo stvaranja identiteta jednog brenda. Niz kolekcija, godina i sazrevanja daje rukopis i to nešto što vas izdvaja od drugih. Kad vidim materijal, zamislim ga u glavi ili vidim gotovu stvar i odmah znam da li je ili nije #mejtsvajb.
Saša: Za mene je to jedan prirodan proces, veoma spontan, ali i prijatan - plivamo u tome i lepo nam je. Nismo puki sledbenici trendova, ali se uvek interesujemo za promene, za nadograđivanje u osvrtu na prethodne kolekcije. Ne odstupamo od naše estetike jer je to ono što mi zaista jesmo, pa samim time verujem da će sve što radimo i što budemo radili uvek imati taj naš prepoznatljiv potpis.
5. Revija je prikazana u bazenu i miriše na leto. Kakvo leto nam donosi i želi MATES?
Marko: Dugo, toplo i globtrotersko.
Saša: Rekao bih jedno emotivno leto ispraćeno suncem, talasima i naravno čašom nekog hladnog pića. Meni može Hugo, hvala.
Intervju: Tara Đukić
Zaboravite na torbe preko ramena: Sudeći po modnim pistama, bowling model biće glavni hit za proleće 2025.
Otkrili smo game-changer u skincare rutini? Donosimo sve o oil pullingu - metodi čišćenja lica koja je hit na mrežama
Da li su oni novi influenseri? ELLE istražuje zašto danas više verujemo uticajnim modnim komentatorima na Instagramu
Zašto idealizujemo partnera? Psihološkinja Nina Racić objašnjava kako da steknemo pravu sliku ljubavnog odnosa
IT manikir za februar: Odaberite ovu luksuznu nijansu laka za nokte ako volite tamne tonove