Tekst: Ana Stefanović
Prvu samostalnu reviju, Space Glam, održala je 2007. godine na Fashion Selectionu. Nakon toga, redovno je izlagala u Beogradu, a pored modnog dizajna i stilizovanja, Jovana se bavi i kostimografijom. Kao glavni kostimograf potpisuje film Miroslava Lakobrije The Last Drop i film Dušana Tolmača Stranac. Godine 2010. otvorila je svoju prvu samostalnu radnju u Choomich Design Districtu.
Koji svoj komad izdvajaš kao najkarakterističniji za tvoj dizajn?
Svakom dizajneru je teško da favorizuje samo jednu od svojih kreacija. Većinu mojih modela karakteriše oštar kroj sa dosta sečenja. Takođe, čula sam mnogo pozitivnih komentara na kožne jakne kada sam ih prvi put radila i trudim se da u svakoj novoj kolekciji bude nekoliko unikatnih kožnih modela.
Koje druge oblasti umetnosti te najviše inspirišu?
Oduvek sam nalazila inspiraciju u filmu i pozorištu. U poslednje dve godine oprobala sam se u ulozi kostimografa u filmskoj industriji i to me je izuzetno zaintrigiralo. Tim svetom vlada neverovatna dinamika i susreću se i prepliću umetnici iz najrazličitijih oblasti.
Koliko su ti važni komentari drugih na tvoj rad?
Da li se prilagođavaš sredini, tendencijama? Svakako mi je važno mišljenje okoline, posebno porodice i prijatelja. Ipak, u vrtlogu različitih doživljaja mog rada, trudim se da ostanem svoja i da idem korak ispred sredine i aktuelnih tendencija.
Šta je najteži, a šta najzanimljiviji deo tvog posla?
Rađanje inspiracije, kreativno izražavanje i stvaranje jedne ideje samo po sebi je uzbudljiv proces, pun dinamike i neizvesnosti. Uopšte uzev, priprema same modne revije je najzanimljiviji deo ovog posla, ali samim tim i najzahtevniji. Za odabir odgovarajućih materijala i detalja najčešće je neophodno obići mnogo mesta, a s obzirom na to da većinu nabavljam u inostranstvu, taj segment ume da bude veoma zanimljiv.
Šta je po tvom mišljenju poslednja najveća/najuticajnija promena u modi?
Moda se konstantno vraća sa izmenjenim, usavršenim detaljima. Nemoguće je reći da postoji neka konkretna prekretnica koja je promenila viziju i svest modnog sveta, ako naravno zanemarimo Coco Chanel i njenu revoluciju. Naspram toga, sve je prilagođavanje.
Kako komentarišeš sve veći procvat konceptualne umetnosti?
Za konceptualnu umetnost inspiracija se može naći svuda. Smatram da omogućuje svima da se kreativno izraze i realizuju neke od najneobičnijih ideja.
Najvažnije što si naučila o dizajnu?
Dizajn ne može da se nauči, on prosto mora da se oseti.
Kako dizajn menja svet?
Pomoću dizajna može da se promeni ugao gledišta na neke sasvim ordinarne stvari. Samim tim se menja i pogled na svet.
Opiši nam ukratko svoje viđenje modne sezone jesen/zima 2011/12?
Rok šik se vratio na velika vrata, a sa njim i krzno zanimljivih boja kao nezaobilazni modni detalj ove sezone.
Gde vidiš sebe kao modnog dizajnera za deset godina?
Najbitnije mi je da ostanem ista osoba, da posao i karijera ne promene moja sadašnja razmišljanja i stavove. A gde ću biti? To jedva čekam da vidim...
10 KOMADA KOJE SVAKA ŽENA U PEDESETIM TREBA DA IMA U SVOM GARDEROBERU: Inspirišite se da postanete ikona stila
OVI MODELI PANTALONA NAJBOLJE PRISTAJU ŽENAMA 50+ : Modne ikone sa Instagrama ih uključuju u svoje dnevne outfite
ANGELINA JOLIE PROŠETALA NAJPOŽELJNIJU TORBU ZA 2023. GODINU: Košta preko 3000 dolara i ponovo vraća u modu XXL formu
9 PROIZVODA KOJE NE BI TREBALO DA KORISTITE KADA PREĐETE 50: Umesto da čine lice svežim, daju potpuno suprotan efekat
DA LI ŽENE TREBA DA SE ODREKNU NASLEDSTVA U KORIST MUŠKOG ČLANA PORODICE? Ekonomska moć nad drugim je osnov nejednakosti