Prošlog meseca imali smo priliku da ugostimo Paola i Tizianu Terenzi, osnivače i predstavnike luksuznih artističkih brendova mirisa i sveća Tiziana Terenzi, V Canto i Giardino Benessere. O kombinovanju mirisnih nota, uspomenama iz detinjstva i životnoj filozofiji razgovarali smo neposredno pred njihov masterclass u Beogradu, a Miloš Milutinović, direktor grupacije DP Lux, ekskluzivno nam je otkrio sve o njihovoj saradnji.

Održali ste prvu obuku o parfemima u Beogradu, kao i masterclass, a tom prilikom rekli ste da je savršenstvo dosadno. Možete li nam reći nešto više o toj filozofiji?

Paolo: Tako je, cilj nam je bio da se fokusiramo na značenje i smisao umetnosti pravljenja naših parfema, jer je brend Tiziana Terenzi pre svega umetnički, i želimo da naši ljudi i zaposleni budu o tome edukovani. To nije samo parfem, to je čitav doživljaj. Što se tiče savršenstva, ono je za mene zaista frustrirajuće. Smatram da upravo nedostaci, tenzija ili, uslovno rečeno, mane, čine razliku, i upravo toj disonanci težimo kada stvaramo - jer ona čini da svaka osoba bude posebna na svoj način. Želimo da svaka naša kreacija priča jedinstvenu priču o osobi koja je nosi - ko je, kako se oseća… Za nas je parfem jezik emocija, nešto što zovemo emocija u tečnom stanju, a dok kreiramo, mi osećanja prevodimo i dajemo im oblik.

Tiziana: Upravo, svi smo lepi, ali i nesavršeni, to je način na koji treba da posmatramo sebe. Nemojte da se pretvarate da ste nešto što niste, to je poruka koju šaljemo.

Treća ste generacija parfimera u vašoj porodici. Sećate li se momenta kada ste prvi put osetili strast prema mirisima?

Paolo: Važno mi je da kažem da ovo nije biznis, ovo je zanat, nasleđe našeg dede koji je čitavu priču započeo sa mirisnim svećama koje su srž našeg poslovanja, ali ne i naša jedina misija. Parfem je deo mog DNK, odrastao sam sa osećajem za mirise, i upravo kroz njih donosio važne odluke u životu. Ako vam neko dobro miriše, to je prvi dobar znak, senzor da vam ta osoba odgovara. I dalje sam zapanjen pred morem molekula i sastojaka, pa i kreacija koje smo uradili. Ponekad prođe 10 ili 20 godina, a parfem i dalje nosi emociju jednog vremena, trenutka iz prošlosti. Dakle, ovo je sastavni deo mene, kao što su moje noge, ruke ili šake…

Tiziana: Za mene isto. Možda se ključni momenat desio pre 12 godina kada smo odlučili da osnujemo sopstveni brend. Naš otac je preminuo, a želeli smo da na neki način odamo počast našoj porodici i slavimo je. Tako brend nosi moje ime - svakako jer je moj brat džentlmen (smeh). Veoma smo zahvalni što možemo da ponudimo nešto što nijedan drugi luksuzan brend parfema ne može, jer ovaj kvalitet, prirodni sastojci, recepti, pristup i filozofija zaista prave jednu sasvim drugu priču. I ljudi to prepoznaju.

''Što se tiče savršenstva, ono je za mene zaista frustrirajuće. Smatram da upravo nedostaci, tenzija ili, uslovno rečeno, mane, čine razliku, i upravo toj disonanci težimo kada stvaramo - jer ona čini da svaka osoba bude posebna na svoj način.''

Kreiranje parfema za vas je čista umetnost, što pretpostavljam, znači da mu ne prilazite sa određenim planom. Kako izgleda jedan dan u životu parfimera?

Paolo: Moj dan je veoma jednostavan i izgleda isto kao i kod svih drugih ljudi - ja sam otac, muž, te imam različite dnevne obaveze i zaduženja. Što se tiče parfema, većinu vremena tragam za inspiracijom, a kasnije u laboratoriji gde se radi tehnički deo posla, potrebna je ravnoteža i sertifikacija. Otvoren sam prema životu i učenju, smatram da ima mnogo lepih trenutaka, a ono što pokušavam jeste da ih uhvatim i zadržim u mirisu i prevedem u sećanje. I tu se opet vraćamo na ideju savršenstva - život je lep, ali ne i savršen, pa i naši parfemi to otelotvoruju čineći i nesavršenosti lepima.

DSC08183.jpg
Predrag Đokić 

Tiziana Terenzi ima vrlo jedinstveni dizajn, bočice parfema izgledaju kao umetnička dela. Tiziana, gde pronalazite inspiraciju?

Tiziana: Mora da postoji čvrsta veza između mirisa, pakovanja i priče, sve mora da bude koherentno jer želimo da svakog čoveka involviramo svim čulima. Kada vas pomeri i ono što vidite, i ono što pomirišete, i ono što dodirnete... to je taj jedinstveni doživljaj. Leonardo di Vinci i njegova ideja lepote i italijanskog stila koja je sva u harmoniji, formuli i proporciji jeste moja inspiracija. Ali sa primesama nesavršenosti života. Takođe, verujemo u klasiku, stil koji je večan, nikako u prolazne trendove.

Na masterclassu jedna od glavnih tema bio je i perfume layering, tačnije sve popularniji pristup kombinovanja više parfema. Koji je vaš osnovni savet, možemo li da pogrešimo spajajući neke sastojke?

Paolo: Sve je počelo Luna kolekcijom koja sadrži parfeme sa nazivima zvezda i sazvežđa kojima smo bili opčinjeni u detinjstvu, a sačinjeni su od istih vrsta komponenti, tako da mogu da se kombinuju do luminiscentne i briljantne jedinstvenosti. Možete da se igrate sa svim molekulima bez rizika, ovo je izraz nove tehnološke umetnosti koju istražujemo duže od 10 godina, i jedini smo na svetu koji su kreirali ovakav koncept. Nema greške, a jedini limit jeste vi sami - šta vam se dopada, a šta ne.

Tiziana: Imate priliku da stvorite miris po svojoj meri - kako se osećate, koja vam je energija, čemu težite tog dana...

DSC08174.jpg
Predrag Đokić 

Pored Tiziana Terenzi brenda, posedujete još dva – V Canto i Giardino Benessere. Koje priče nose i u čemu su glavne razlike među njima?

Paolo: Sva tri brenda jesu oda slobodi, porodici i lepoti života. V Canto je inspirisan petim poglavljem Božanstvene komedije, neverovatnom istinitom ljubavnom pričom Paole i Francesca. Giardino Benessere nastao je kao provokacija - bili smo revoltirani različitim „mutnim“ pričama na tržištu niche parfema i ljudima koji dolaze bez ideje ili sa visokim cenama ispod kojih nema ničeg dubljeg. Želeli smo da napravimo pristupačniji proizvod, ali i dalje sa umetničkim dodirom. Sa druge strane, želim da kažem kako sa kreiranjem mirisa ne pravimo kompromis - uvek slušamo naša srca i naš instinkt, i kada se oboje složimo oko nečega, to je to, imamo gotovu kreaciju.

Miloše, vi ste generalni direktor DP Lux grupe. Kažite nam od kakvog značaja je za DP Lux grupu saradnja sa Terenzi porodicom?

Miloš: Kada pričamo o istoriji saradnje sa Terenzi familijom, pričamo dobrim delom o istoriji razvoja DP Lux grupe i Belodore lanca. Od samog starta rada kao distributera artistic parfema, njihova tri brenda bila su uz nas kao vetar u leđa da postanemo lider u istočnoj i centralnoj Evropi za distribuciju umetničkih i niche parfema. Vizija nam je da kao istorijski, ali i budući partneri, saradnju razvijemo u svim mogućim segmentima, na novim tržištima, u novim radnjama, planiramo neverovatne projekte tokom jeseni, a Terenzi grupacija biće osnovni i sastavni deo svega što ćemo pružiti.