Tekst: Ana Stefanović
Modni dizajner sa bazom u Beogradu. Od 2006. godine devet puta je izlagao na Beogradskoj nedelji mode, a svoj rad predstavlja i inostranom tržištu. Crna je prva i jedina boja kojom se bavi i koju istražuje. Od novembra 2010. u Beogradu postoji radnja sa njegovim imenom u Choomich Design Districtu.
Koji komad izdvajaš kao najkarakterističniji za svoj dizajn?
Definitivno su to modeli od kombinacije transparentnog i netransparentnog materijala u crnoj boji, koja je inače i moj zaštitni znak.
Koje druge oblasti umetnosti te najviše isnpirišu?
Muzika, i to uvek.
Koliko su ti važni komentari drugih na tvoj rad?
Na komentare u Srbiji ne obraćam previše pažnje, jer je veoma malo ljudi koji mogu i znaju da okarakterišu modu na pravi način, kvalitetnim komentarom. Što se tiče komentara generalno, volim da čujem i negativne i pozitivne komentare. U svakom slučaju, pomeraju me da idem korak po korak dalje i stepenik po stepenik više.
Šta je najteži, a šta najzanimljiviji deo tvog posla?
Ne mogu reći da je najlakši, ali najlepši deo je onaj koji se tiče dizajniranja i istraživanja. Najteži deo je pronalaženje sponzora i svakako biranje materijala i pravljenje krojeva koji treba da ispune i realizuju prvobitnu zamisao.
Šta je po tvom mišljenju poslednja najveća/najuticajnija promena u modi?
Moda se toliko brzo menja da prosto više ne može ni da sagleda šta je to ostavilo neki jak utisak na ljude koji prate modu. Mislim da će classic Chanel torba ostati jedan od najuticajnijih aksesoara koji su ikada napravljeni. Volim što je muška moda postala toliko slim i što sve više počinje da se poklapa sa ženskom garderobom – mislim da je to jedan izuzetno veliki pomak u modi.
Kako komentarišeš sve veći procvat konceptualne umetnosti?
Konceptualna umetnost je uvek imala i uvek će imati važno mesto u životima ljudi. Prosto, bez koncepta, većinu stvari ne možete realizovati na pravi način – zato na tu umetnost gledam kao na pojavu koja je ispravna i koja ima priču i zaleđinu.
Najvažnije što si naučio o dizajnu?
To da je moda sve i da sve nađe kupca. Nema loše i dobre mode, samo se ukusi razlikuju.
Kako dizajn menja svet?
Mnogo! Ali treba da prođe određeno vreme da bi neka pojava zainteresovala ljude a potom se i „primila“ u njihovim mozgovima. Dizajn svakako menja svet, što je dobro, jer bez menjanja i evoluiranja ne bismo daleko stigli.
Opiši nam ukratko svoje viđenje modne sezone jesen-zima 2011/12?
Volim što je crvena doživela ekspanziju! Volim taj androgini look koji je zastupljen, kao i zmijske printove i kožu.
Gde vidiš sebe kao modnog dizajnera za deset godina?
Naravno, na Paris Fashion Weeku svake sezone i sa kolekcijama koje se nalaze u svakoj većoj radnji u svetu i koje su dostupne preko interneta. Radim na tome. A ko želi taj i dobije!