Danas čuveni, Manolo Blahnik nije ni sanjao da će se baviti modom, posebno ne dok je odrastao na plantaži banana na Kanarskim ostrvima. Ipak, odluka da se preseli u Pariz odrediće njegovu dalju sudbinu.  Pošto je kratko vreme živeo u prestonici mode, preselio se u London gde je počeo da radi kao fotograf. Svetla modne industrije ga nisu zaobišla pa je ubrzo postao i veoma popularan u zanimljivom krugu ljudi sprijateljivši se sa Palomom Picasso, koja je bila prijateljica tadašnje urednice američkog magazina "Vogue" - Diane Vreeland. Upravo je ona bila ta koja ga je nagovorila da uđe u biznis stvarajući cipele, nakon što je videla njegove skice i ostala oduševljena. Sva sreća te ju je poslušao, a uspeh govori sam za sebe.

Od famozne 1972. godine, kada je počeo da kreira cipele za modnu kuću Ossie Clark uspeh je postepeno dolazio dok se kamen temeljac kvaliteta postavljao tokom godina. Christian Dior , Yves Saint Laurent, Michael Kors, Calvin Klein i John Galliano su samo neke od revija koje su izvedene na Manolo Blahnik štiklama. Međutim, postoji jedan momenat koji je predstavljao okidač i proslavio kreatora van globalnih modnih krugova, popularizujući prestiž brenda među širokim narodnim masama. To je bila serija Sex and the City u kojoj glavna glumica Carrie Bradshaw opsesivno troši po 40 hiljada dolara samo na cipele (ponajviše Manolove) i dolazi u situaciju da neće imati gde da živi sa svojim ogromnim cipelarnikom. Ali, i u privatnom životu Manolo Blahnik ciepele imaju tendenciju da ovako slude žene, pa je to slučaj sa Keri Bredšo odnosno Sarom Jessicom Parker privatno:

"Njegove cipele su umetničko delo. On je fascinantan, taj kvalitet, štep, sve je perfektno. Manolove cipele su šarene, nestvarne i veoma seksi"

Kvalitet ovog brenda odlikuje se u tome što Manolo i dan danas ima veze sa apsolutno svim što se dešava u kompaniji i ulaže svaki deo sebe u proces izrade. On crta, osmišljava reklamne kampanje i ostaje na vrhu stvarajući predivne cipele sa izvanrednim smislom za detalje.

Manolo priznaje da njegova karijera nije uvek bila laka, posebno ne kada je kao neiskusni dizajner pred važnu reviju zaboravio da stavi ključni element u šitkle velikog broja cipela. "Zamolili su me da kreiram cipele za reviju kuće Ossie Clark ranih sedamdesetih. Bio sam toliko neiskusan da sam zaboravio da stavim metal u štikle cipela, koji je neophodan kako bi držao cipelu i pomogao joj da održi varijacije. Devojke su izašle i hodale veoma čudno u tim gumenim, savitljivo-visokim štiklama koje sam napravio. Pomislio sam 'O dragi bože, ovo je kraj moje karijere'. Ali onda su mi David Hockney i Cecil Beaton posle revije rekli sledeće 'Bilo je jako interesantno što su se devojke pomerale u tako različitim pravcima' ", kroz smeh je ispričao čuveni kreator.

Njegovo četrdesetogodišnje iskustvo i maksimalna posvećenost dovele su do brojnih nagrada - Britansko modno veće imenovalo ga je za najboljeg dizajnera asesoara 1990. i 1999. godine. Design Museum u Londonu pohvalio je kvalitetno stvaralaštvo ovog brenda izložbom na kojoj su prikazane skice, crteži njegovog rada, kolekcije...

Zanimljivo je da uglavnom svi modeli njegovih cipela nose isto ime, Manolo Blahnik, osim čuvenog - u seriji Seks i Grad opisanog kao urban shoe myth - Mary Jane modela. Takođe, jedan model nosi ime glumice koja je i većim delom zaslužna za popularnost ovog brenda - Sare Jessice Parker, dok postoje modeli pod imenom Linde Evangeliste i Chine Chow.

Manolo Blahnik ima samo dve prodavnice, jednu u Londonu drugu u New Yorku, ali na svu sreću u posebnim odeljenjima većih robnih kuća i butika mogu se pronaći pojedini modeli čuvenih cipela. Njihovu cenu opravdava kvalitet stoga se kreću do 500 dolara pa naviše.

Ove cipele su svedoci šou biznis istorije od perioda kada ih je Bianca Jagger nosila dok je na belom konju ulazila u Studio 54 do Madonnine izjave da su bolje od seksa pošto duže traju. Zvanično su postale nešto mnogo više od cipele kada ih je Marg prošetala u epizodi Simsonovih. One ne prate trendove, niti ih stvaraju - to je posebna i jedinstvena sfera elegancije i prestiža koja je vanvremenska. Kada obujete Manolo Blahnik cipele osećaćete se kao Pepeljuga, s tim što one neće nestati u ponoć.