Alber Elbaz tvrdi da je dizajn jedino što poznaje, jedino u čemu je dobar. Od kada je, pre dvanaest godina, stao na čelo modne kuće Lanvin, radi isključivo ono što voli, s ljudima koje voli i za ljude koje voli.
Ovoga puta govori o pogledu, toj krhkoj tački u kojoj se susreću razum i osećanja; prozoru u srce i dušu, neizbežnom u igri zavođenja. Inspiraciju oblinama bočice Hypnôse maskare, koja ga neverovatno podseća na liniju ženskog tela, pretočio je u kratak film za brend Lancôme: modnu reviju na kojoj se u publici ništa ne razaznaje sem očiju, na kojoj se žene postepeno pretvaraju u bočice, da bi mlada na kraju nosila haljinu od očiju i ruža, koje su legendarni simbol ove kozmetičke kuće.
Kroz Elbazovu prizmu gledamo ono što već postoji, ali na potpuno nov način, a on sam je uspeo u svojoj misiji: da probudi novu želju tako što će nam zagolicati maštu.
Šta izdvaja jednu ženu od drugih?
Njeno pravo lice. Ljudi pod šminkanjem često podrazumevaju prerušavanje ili sakrivanje istine. Pravi stil je, međutim, kada individualnost žene ispliva na površinu. Tako vidim i svoju profesiju: pokrivanje tela da bi se otkrila ličnost.
Da li je šminka veoma važan deo vaših revija?
Svaki aspekt revije je važan. To je kao da pitate majku koje dete najviše voli! Važni su: svetlo, muzika, prijem i ono što se nudi ljudima širom sveta mesec dana nakon što je održana revija. Od revije ostaje snaga koju ste preneli ženama. Ne moć, ona se može kupiti. Snaga je nešto intimnije i ne može se odglumiti.
Da li lično dajete uputstva šminkerima?
Ja radim s ljudima, ne upućujem ih. Na šminku uvek mislimo unapred, ali zapravo tek u bekstejdžu pred reviju. Kada vidite završenu odeću, znate šta treba da se uradi. Treba naći odgovor na svako pojedinačno pitanje koje postavlja svaki komad.
Reklama, tj. kratki film koji ste napravili za Lancôme prikazuje reviju na kojoj se u publici ne razaznaje ništa osim očiju posmatrača – zašto?
Takvo je moje iskustvo. Revije Lanvina posmatram iz bekstejdža i, kada na kraju izađem da se poklonim, jedino što vidim su oči ljudi. Ali to su prijateljski, ne zastrašujući pogledi. Naravno, u svakom od nas postoji strah od kritike nakon revije, pogotovo u današnjem svetu, koji je sačinjen samo od slika i gde se odeća ceni po tome koliko je fotogenična i koliko se lepo vidi u dve dimenzije tj. na ekranu, a ne kako izgleda kada se obuče. Ipak, ja sve što radim posvećujem ženama, a ne kritičarima.
Film koji ste napravili biće prikazivan od juna isključivo na internetu. Da li ste ovisnik o savremenoj tehnologiji?
Ni najmanje! Trebalo mi je šest meseci da naučim da koristim iPad i još nemam imejl adresu. Ni ne fali mi, bez nje se osećam slobodnije. Činjenica je da su kompjuteri izuzetno korisni i da nam omogućavaju puno toga. A to što nisam u stanju da pojmim neke stvari daje im blagu auru misterije, što meni zauzvrat daje slobodu da sanjam i razmišljam. Želim da sačuvam taj nagoveštaj nepoznatog.
Boje su od izuzetne važnosti u ovom filmu...
Naravno. Mnogo truda smo uložili u njih i menjali ih više puta. Baveći se ovim poslom shvatio sam da promena nije loša stvar: neodlučnost je deo procesa stvaranja nečega korak po korak. Konačno smo pronašli svoje boje – crvenu, ružičastu, plavu i zelenu – i iskoristili ih i kao motive na trakama i kutijama, nanovo stvarajući kontrast između tradicije i modernog. Ključna nit koja se kroz sve provlači trebalo bi ipak da budu oči i obline – ove bočice su tako bujne i raskošne.
Da li ste uvek ovoliko posvećeni u radu?
Ne prihvatam puno projekata, ali s vremena na vreme uradim nešto da pobegnem od posla dizajnera i dobijem novu inspiraciju. Latim se isključivo onoga što zaista želim, pa sam samim tim i veoma posvećen. Nisam zainteresovan da samo stavim svoje ime na neki proizvod. Volim da se potpuno prepustim i radim na njemu od početka do kraja, da imam slobodu da budem kreativan, pa i da pogrešim. Na kraju krajeva, do najvećih otkrića dolazilo se greškom ili zahvaljujući pukoj slučajnosti.
Šta biste voleli da ljudi kažu o vašoj kolekciji za Lancôme?
Da je histerična – u pozitivnom smislu te reči!
10 KOMADA KOJE SVAKA ŽENA U PEDESETIM TREBA DA IMA U SVOM GARDEROBERU: Inspirišite se da postanete ikona stila
OVI MODELI PANTALONA NAJBOLJE PRISTAJU ŽENAMA 50+ : Modne ikone sa Instagrama ih uključuju u svoje dnevne outfite
ANGELINA JOLIE PROŠETALA NAJPOŽELJNIJU TORBU ZA 2023. GODINU: Košta preko 3000 dolara i ponovo vraća u modu XXL formu
9 PROIZVODA KOJE NE BI TREBALO DA KORISTITE KADA PREĐETE 50: Umesto da čine lice svežim, daju potpuno suprotan efekat
DA LI ŽENE TREBA DA SE ODREKNU NASLEDSTVA U KORIST MUŠKOG ČLANA PORODICE? Ekonomska moć nad drugim je osnov nejednakosti