Samo u toku prošle godine ova modna kreatorka dizajnirala je 12 kolekcija: tri ready-to-wear i po dve linije Adidas by Stella McCartney, donjeg veša, dečije gardeobe i naočara za sunce! Tome bi obavezno trebalo dodati i 600 uniformi i dresova za učesnike Olimpijskih i Paraolimpijskih igara u Velikoji Britaniji.
Realizacija tog projekta trajala je pune tri godine, a Stella McCartney je dizajnirala za Adidas generalnog sponzora tima cele zemlje. Ona trenutno ima 23 samostalne prodavnice širom sveta, koje po objavi magazina New York Times beleže godišnju prodaju od oko 75 mliona funti. Iako je 1997. godine postavljena za kreativnu direktorku brenda Chloé, nakon četiri godine se odlučila da napravi svoj brend i u oktobru 2001. predstavila je prvu kolekciju u Parizu. Njena popularnost leži u tome što razume potrebe žena širom sveta – svaka dama traži dobro ukrojene pantalone i sako koji će nositi na poslu, ali isto tako i mekanu pamučnu majicu za dane vikenda.
Iako je vrlo neposredna i prirodna i ma koliko delovala nežno, ona ume da bude decidirana i borbena. Ako bi se pojavila u bajci, odgovarao bi joj karakter feminističke vile britkog humora ili samovoljne princeze, koja divlje jaše šumama i najradije razgovara sa životinjama. Četrdesetjednogodišnja britanska modna dizajnerka i majka četvoro dece, Stella McCartney, poznata je i po svom humanitarnom radu, kako u fondacijama koje se zalažu za pravo žena, tako i svojim učešćem u fondaciji Comic Relief. "Ona je jedini dizajner u istoriji naše organizacije koja se sama ponudila da pomogne. Pre četiri godine sam kolima prošla pored nje i ona je samo viknula zamnom: "Želim da dizajniram vaše majice"“, kaže Emma Freud predsednica Comic Releifa.
Tako je i bilo, Stella im je pomogla da sakupe 3,2 milona funti u humanitarne svrhe. Takođe je vrlo i angažovana žaštitnica životinja. Od gospođe McCartney može puno da se nauči na svim poljima, a to je čini savršenom mentorkom pobedniku konkursa Designer for Tomorrow by Peek & Cloppenburg Düsseldorf, koji se održava već pet godina za redom.
Jednom ste rekli "Lepo je sanjati i nešto želeti neizmerno – ali ono će samo doći do tebe...". Da li je moda došla do Vas?
Da. Tako je bilo. Nikada nisam bila neko ko je opsednut modom.
Šta Vas je onda motivisalo da promenite mišljenje?
Videla sam kakav emotivni odnos žene mogu da izgrade prema odeći. To je zaista uzbudljivo!
Jil Sander je jednom rekla da kreira modu koja odgovara njenim potrebama. Da li je to slučaj i kod Vas?
Da. Mislim da je odeća koju kreira žena dizajner uvek lična. Jednostavno je prirodno da zamislite kako neki kroj pristaje vašem telu i kako po njemu pada materijal. Satima mogu da pričam o dužini poruba neke suknje, kako se osećam kada doseže do kolena i kako kada je duža. Tri santimetra mogu da čine veliku razliku! Prilikom izrade jednog komada postavljam sebi dosta pitanja: šte želim da obučem, gde želim da linija kroja seče moje telo, koji deo figure želim da zategnem, a koji da oslobodim, šta pokušavam da kažem ovom tkaninom... Verujem da ne želi svaka žena da postavlja ova pitanja, ona bi samo trebalo da pogleda finalni proizvod i da kaže – "Da, to je to". Kada sam završila koledž i počinjala da se bavim modom, htela sam od starta da sebi razjasnim kakav dizajner želim da budem i kakvom profilu žene želim da se obraćam. Moja strast je da oblačim pripadnice lepšeg pola i da ih psihološki razumem, da znam šta im je potrebno, šta žele i kako bi volele da se osećaju kada nose stvari koje sam dizajnirala. Prava nagrada mi je kada vidim da žene nose mogu garderobu .
Vi, pre svega, kreirate haljine koje žene vrlo lagodno mogu nositi tokom većeg dela dana. Koliko je to izazov?
Za dan nam je svima potrebno više garderobe, ali počinjem sve više da se interesujem i za večernju modu. Haljina za veče je velika i posebna kupovina. To je komad garderobe koji će se narednih godina nositi u važnim prilikama. Zato ona mora biti ona prava! Mora izgledati bezvremeno, a ujedno i glamurozno. Mora da deluje laskavo, da izrazi lični stav, ali da ne bude suviše ekstravagantna. I sve to u isto vreme! To je zaista izazov za svakog dizajnera.
Svoje iskustvo sada prenosite narednim generacijama kao mecena nagrade Designer for Tomorrow. Da li ste rado uzor?
Da! Što se više bavim modom i što sam dublje u ovom poslu, shvatam potrebu da ohrabrim, inspirišem i podržim novu generaciju dizajnera. Prilikom žiriranja za Designer for Tomorrow u prvoj fazi nisam znala ni pol, ni godište, ni nacionalnu pripadnost takmičara, pa sam se iznenadila kada sam videla da sam odabrala pet mladih devojaka, što mi zaista nije bila namera. Što se mentorstva tiče, tu nije reč samo o pravljenju lepih haljina i odličnih torbi. Stalo mi je i do odgovornosti. Ne plašim se da budem uzor i preneću dalje ono što znam o modnoj industriji. Bitno mi je, takođe, da kontrolišem i stvari u koje verujem. Ne želim da zbog mojih kreacija umiru životinje. Iz tog razloga ne obrađujem kožu ni krzno.
Koliko je teško prepoznati talenat?
Često se brzo može videti da li neko zaista ima instinkt za modu, ali ne može se uvek odmah spoznati, dokle taj talenat doseže. To je proces koji jednostavno traje dok pojedinac ne pronađe svoj lični stilski jezik.
Autentičnost je bitna sa Vaš posao. Šta činite da biste ostali verni sebi?
Danas imam divnog muža i prekrasnu decu. Iako sam stasala u jednom ludom svetu, moji roditelji su se pobrinuli da odrastem na jednoj farmi daleko od vreve, tako da prilično čvrsto stojim na zemlji. Mada, iako su mi suprug i deca uvek na prvom mestu, jednim uhom uvek osluškujem i moju drugu, "poslovnu" porodicu.
Priredila: Branislava Kostić
10 KOMADA KOJE SVAKA ŽENA U PEDESETIM TREBA DA IMA U SVOM GARDEROBERU: Inspirišite se da postanete ikona stila
OVI MODELI PANTALONA NAJBOLJE PRISTAJU ŽENAMA 50+ : Modne ikone sa Instagrama ih uključuju u svoje dnevne outfite
ANGELINA JOLIE PROŠETALA NAJPOŽELJNIJU TORBU ZA 2023. GODINU: Košta preko 3000 dolara i ponovo vraća u modu XXL formu
9 PROIZVODA KOJE NE BI TREBALO DA KORISTITE KADA PREĐETE 50: Umesto da čine lice svežim, daju potpuno suprotan efekat
DA LI ŽENE TREBA DA SE ODREKNU NASLEDSTVA U KORIST MUŠKOG ČLANA PORODICE? Ekonomska moć nad drugim je osnov nejednakosti