Kompanija koja se od 1886. godine bavi lepotom na drugačiji način, danas slavi dve decenije svog uspešnog poslovanja u Srbiji, najavljuje brojne novosti i pogodnosti, nastavlja da se razvija, podržava i bavi se važnim ženskim pitanjima. Da, govorimo o multinacionalnoj kompaniji Avon koja je pre 135 godina počela od jedne Avon Dame, dok danas sa njima stvara i sarađuje preko pet miliona savetnica za lepotu. Međutim, ne zaustavljaju se ovde, već kako kažu – tek su počeli, te zato razgovaramo sa Danijelom Šantić, direktorkom Avona za Adriatic regiju.
Možete li nam reći nešto o svojim počecima u Avonu, ali i trenutnoj ulozi?
Uvek sa ponosom ističem da je moj put u Avonu počeo na terenu, tamo gde je srce naše kompanije - sa našim korisnicima, članovima i liderima timova. Prva pozicija koju sam obavljala je bila pozicija Menadžera zone. To iskustvo obeležilo je moj poslovni i razvojni put. Baviti se lepotom san je skoro svake žene, a ubrzo sam shvatila i da je menadžment moja strast. Iako dolazim sa, u globalnim okvirima kompanije, malog tržišta, to nije bila prepreka da u ovoj kompaniji obavljam zahtevne funkcije i vodim timove iz 12 evropskih zemalja.
Suština je ista, i dalje sam u službi promovisanja odličnih proizvoda za lepotu, osnaživanja žena i njihovog razvoja, te doprinosa njihovom zdravlju i zadovoljstvu. Jedina razlika je ta što je danas moj uticaj veći, a samim tim i odgovornost.
Znamo da su žene uvek bile, pa i danas jesu, u centru zbivanja kompanije Avon. Zanima nas, ko su dame koje vas inspirišu?
Inspirišu me žene koje su pioniri svog vremena, žene koje menjaju svet, globalno ili unutar neke svoje mikrolokacije. Uživam videti ženu koja je svoja, koja hrabro korača kroz život, uvažavajući dokazane istine, ali istovremeno postavljajući nove, bez obzira na ustaljene norme i ograničenja. Prva Avon Dama gospođa Albee primer je neustrašive žene koja je uprkos svim preprekama svog vremena, postala sinonim za žensku nezavisnost. Pre čak 135 godina, kada žene nisu imale ni pravo glasa, ni samostalnost, ona se usudila da kroči u svet lepote i pronađe svoj put.
Koliko je zapravo ključno društveno odgovorno poslovanje kompanije i koliko je važno delovati kao pojedinac?
Društveno odgovorno poslovanje je misija naše kompanije i čvrsto verujemo da bolji svet za žene, znači bolji svet za sve. Zato smo, još 1955. godine, osnovali Avon Fondaciju koja ima za cilj poboljšanje života žena. Borimo se protiv raka dojke i nasilja nad ženama, pružamo podršku i doniramo zajednici u kojoj poslujemo. U Srbiji smo donirali preko 700.000 dolara za obezbeđivanje opreme koja je neophodna za ranu dijagnostiku, podizanje svesti o važnosti redovnih pregleda i podršku edukativnim programa koji pružaju ženama sve relevantne informacije u borbi protiv raka dojke. U oktobru smo najavili donaciju vrednu preko 1,4 miliona dinara Fondu B92 za pokretanje mobilnog mamografa, u saradnji sa Institutom za javno zdravlje „Dr Milan Jovanović Batut“ a sve u cilju da se obezbede besplatni pregledi žena i podstakne rana dijagnostika.
Da li mislite da se vaši podaci zloupotrebljavaju na webu?
Svakako da i svako od nas može dati svoj doprinos i malim stvarima podstaknuti druge da deluju, budu istinska inspiracija ljudima u svom okruženju i pokažu da možemo drugačije. Naši proizvodi sa roze vrpcom i proizvodi za hrabrost imaju veliko srce, a celokupan bruto profit od njihove prodaje izdvaja se za fond Akcije, a zatim usmerava na donacije, edukativne kampanje i programe organizacija koje se bave ovim važnim ženskim pitanjima. Snažno verujem da svi možemo biti promena kojoj težimo. Zato sam lično uvek u prvim borbenim redovima i glasno govorim o problemima u svom okruženju, ma koliko to možda neugodno može biti.
Biti deo ovakvog kolektiva ženama pruža mnoštvo mogućnosti. Možete li nam izdvojiti neke benefite?
Naš model direktne prodaje ponudio je poslovne mogućnosti ženama još pre 135 godina, u vreme kad im je na raspolaganju bilo vrlo malo opcija. Biti deo Avon tima znači imati mogućnost izbora. To je upravo ono što Avon čini tako posebnim. Izbor da budete ono što jeste, zaposlena majka ili ona koja je kod kuće sa svojom decom, preduzetnica ili jednostavno ljubiteljka make-up proizvoda. Našim saradnicama pružamo priliku da budu finansijski nezavisne, kontinuirano razvijaju profesionalne veštine i uče o novim trendovima.
Verujemo da smo brend koji se lepotom bavi na drugačiji način, a to znači da težimo da kroz svoj proizvod i usluge, te načinom komunikacije budemo otvoreni prema svima, inkluzivni i demokratični kada je lepota u pitanju. Mi smo kompanija koja uvek ceni direktni kontakt sa svojim korisnicima i to je jedan od temelja na kojima Avon posluje još od 1886. godine.
I za kraj, kako vidite Avon u budućnosti, za 5 ili 10 godina?
Nakon 135 godina u svetu, i 20 godina kojim se možemo pohvaliti u Srbiji, verujemo da najbolje tek dolazi. Ubrzano radimo na unapređenju korisničkog iskustva, razvoju novih programa lojalnosti i poboljšanju digitalnih platformi za naše članove koji sada u samo par klikova mogu kompletno organizovati svoj posao putem posebne AvonON mobilne aplikacije. Jednostavno mogu slati svoje narudžbine, pristupiti treninzima i edukacijama, komunicirati sa korisnicama. Avon brošura je, takođe, potpuno digitalizovana i omogućava našim članovima da kreiraju svoje personalizovane linkove. Nastavljamo da razvijamo najkvalitetnije inovativne proizvode i donosimo ih ženama širom sveta na brz i jednostavan način. Težimo tome da poboljšavamo živote žena širom sveta. U godinama pred nama vidim nas kao kompaniju koja uspeva u svim tim namerama i kako ponosno koračamo zajedno sa više od pet miliona Avon Dama i ljubitelja brenda, stvarajući bolji svet za sve nas.
10 KOMADA KOJE SVAKA ŽENA U PEDESETIM TREBA DA IMA U SVOM GARDEROBERU: Inspirišite se da postanete ikona stila
OVI MODELI PANTALONA NAJBOLJE PRISTAJU ŽENAMA 50+ : Modne ikone sa Instagrama ih uključuju u svoje dnevne outfite
ANGELINA JOLIE PROŠETALA NAJPOŽELJNIJU TORBU ZA 2023. GODINU: Košta preko 3000 dolara i ponovo vraća u modu XXL formu
9 PROIZVODA KOJE NE BI TREBALO DA KORISTITE KADA PREĐETE 50: Umesto da čine lice svežim, daju potpuno suprotan efekat
DA LI ŽENE TREBA DA SE ODREKNU NASLEDSTVA U KORIST MUŠKOG ČLANA PORODICE? Ekonomska moć nad drugim je osnov nejednakosti