Još
Izdanje: Potvrdi
Dodatno

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Prema preporuci nutricioniste: 6 namirnica poželjnih za konzumiranje pre i posle treninga

Autor majab

Određene namirnice sjajna su dopuna tokom treninga, jer pomažu nadogradnji energije, podstiču razvoj iste, a neke od njih poseduju i antiflamatorna svojstva.

 Izvor: Foto: Profimedia

Uvek se pitamo ne samo šta je najbolje da jedemo kada treniramo, već i pre i posle samog vežbanja.

Najgora stvar koju možemo da uradimo jeste da pogrešnim izborom namirnica anuliramo rezultate treninga ili da tokom samog treninga osećamo glad ili prezasićenost, a za često preko potrebnu motivaciju nema gore stvari.

1. Banane

Banane su fantastičan, zdrav izvor ugljenih hidrata, koji sadrže šećer i skrob, a on na telo deluje poput goriva, pomažući vam da duže ostanete aktivni. Ovi šećeri razgrađuju se u glikogen, koji mišiće puni svojevrsnim gorivom i podiže nivo energije.

Banane su takođe bogate kalijumom i magnezijumom. Nakon vežbanja kada nivo minerala opadne, važno je nadomestiti ih i to je upravo trenutak u kome konzumiranje banane možezaista pomoći. Nakon vežbanja nivo šećera u krvi opada, što se takođe može nadoknaditi konzumiranjem banane ili smutijem koji sadrži ovo voće.

2. Zobena kaša

Kaša od zobi je idealan obrok pred vežbanje. Zob sadrži složene ugljene hidrate i takođe je odličan izvor rastvorljivog vlakna beta glukana, koji potpomaže kardiovaskularnom zdravlju i održava nivo holesterola niskim. Konzumiranje zobene kaše dve sata pre vežbanja osiguraće da zadovoljite glad tokom treninga, uz šta ćete dobiti ogroman izvor energije koji se tokom vežbanja polako oslobađa. Ne samo da je zobena kaša izuzetno zasitna i laka za pripremu, već je i veliki izvor ugljenih hidrata, koje je poželjno konzumirati i nakon vežbanja, a tu su i esencijalni minerali, vitamini i vlakna. Zob pomaže i nadopunjavanju smanjenog nivoa glikogena. Ovu kašu možete jesti toplu ili hladnu, lsanu ili slatku, sa dodatkom voća ili povrća - još jedan razlog zbog koga se nalazi kao obavezna stavka na meniju svakog posvećenog vežbača.

3. Sladak krompir

Ovo povrće je odličan izvor složenih ugljenih hidrata, sa niskim glihemijskim indeksom, što znači da obezbeđuje održivu energiju. Slatki krompir je takođe bogat vlaknima, pomažući važem telo da procesuria šećere, a to rezultira stabilnim snabdevanjem energije na duže periode. Još jedna značajna stavka zbog koje se ova namirnica preporučuje za konzumiraje nakon treninga, jesteta što sadrži bakar, koji pomaže održavanju zdravog mišićnog tkiva i dopunjavanju energije. Slatki krompir sadrži i vitamin C, koji pomaže u prevenciji katabolizma mišića.

4. Visoko kvalitetne proteinske grickalice

Ukoliko ste u pokretu ili u žurbi, kvalitetne proteinske grickalice su neophodne pre i posle treninga. Konzumiranje ovakvih grickalica, poput orašastih plodova, ali i nemasnog mesa, osiguraće vašem telu kvalitetan podsticaj tokom vežbanja. Naročito ukoliko vam je cilj da izgradite mišiće, onda je konzumiranje proteina pre no što krenete u teretanu izuzetno dobra ideja, jer će pomoći u isporuci hranlčjivih materija i kiseonika u mišiće. Međutim, protein je posebno važan za konzumiraje nakon treninga. Za bržu i lakšu izgradnju mišića. Proteinske pločice odličan su način da u kratkom vremenskom periodu. Potražite one što sadrže manje šećera.

5. Borovnice

Ovo bobičasto voće sadrži između opstalog i kompleks super složenih ugljenih hidrata koji telu mogu obezbediti energioju za vežbanje. Složeni ugljeni hidrati su važni jer sporo prolaze kroz digestivni trakt i zadržavaju se duže u organizmu, što rezultira većom energijom i izdržljivošću. Pored toga borovnice sadrže i veliku količinu vode koja pomaže da se održi hidratacija tokom vežbanja, ali i da se smanji umor. Tu su i antioksidanti, ponajviše antocijanini koji štite telo od oksidacije. Oksidacija kao priamrni uzrok starenja, u telo se javlja kao posledica vežbanja, čineći borovnice zaista idealnom namirnicom za konzumiranje pre i posle treninga

6. Kakao

Kakao sadrži dva prirodna stimulansa, kofein i teobromin, koji osiguravaju dugotrajnu energiju - što kakao čini idealnim za konzumaciju pre treninga. On takođe dopunjava dopamin koji poboljšava raspoloženje i podiže motivaciju. Međutim, kakao je sjajan za konzumaciju nakon vežbanja, s obzirom da sadrži antiflamatorna svojstva koja pomažu pri oporavljanju tela nakon napornog treninga.

Zapratite ELLE na Instagramu i prvi dobijte sve insajderske informacije magazina ELLE >>>https://www.instagram.com/elleserbia/

Komentari 0

Vaš komentar je uspešno poslat i postaće vidljiv čim ga naši administratori odobre.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Najnovije

Najpopularnije

Moda

Celebrity