Još
Izdanje: Potvrdi
Dodatno

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

MOĆNA AMERIČKA DIJETA ZA MRŠAVLJENJE:Isprobajte plan ishrane protiv gojaznosti koji su osmislili američkih nutricionisti

Izvor Elle

Uz američku dijetu postići ćete neverovatne rezultate u najkraćem mogućem roku.

 vicky-ng-CmFJ4IzEf7Y-unsplash.jpg Izvor: Unsplash/Vichky Ng

Jedan povod, rođendan ili haljina nisu vredni drastičnih odricanja, ali zdravlje i kvalitet našeg života jesu.

Američka dijeta omogućuje brzo smanjenje masnih naslaga ishranom koja je bogata proteinima i mastima, a ako se budete lpravilno pridržavali uputstava, dijeta obećava gubitak i do tri kilograma u pet dana. Jelovnik uključuje kiselo, ljuto i slano, i svakako tako da će bez brige biti ukusna.

Jelovnik se sastoji od ribe, jaja i mesa, ali i voća i povrća. Slatkiši i namirnice bogate ugljenim hidratima, pogađate, strogo su zabranjene. Takođe, u ovoj dijeti koristite hladno ceđena ulja, pijte najmanje dve litre vode dnevno ili biljne čajeve bez zaslađivača.

Američka dijeta može da se drži 90 dana, ali sa prekidima nakon svakih pet dana. Svakako, obavezna je konsultacija sa lekarom ili nutricionistom.

Možda će vas zanimati

Plan ishrane

Vaši dnevni obroci u okviru američke dijete trebalo bi da sadrže zdravu mešavinu proteina i masti. Doručak može da bude omlet od jaja, kao najbolji izbor, dok je pasulj sa zelenišem ili piletinom na žaru sa sirćetom i uljem može biti dobar izbor za ručak.

Zdrava večera uključuje losos na žaru sa zelenim graškom. Voće sa maslacem od sira ili oraha i krekerima od celog pšeničnog zrna su zdrav obrok.

 Vaši dnevni obroci trebalo bi da sadrže zdravu mešavinu proteina i masti. Doručak može da bude omlet od jaja, kao najbolji izbor, dok je pasulj sa zelenišem ili piletinom na žaru sa sirćetom i uljem može biti dobar izbor za ručak. Izvor: Unsplash/David B Townsend

Američka dijeta jelovnik

Dijeta se sastoji od jelovnika za 5 dana koji se kružno ponavljaju dokle god daju željene rezultate. Nakon 4 ciklusa, potrebno je da napravite pauzu od 2 dana, kako bi se organizam snabdeo i drugim namirnicama, i kako ne bi stekao toleranciju na namirnice koje se koriste u dijeti. Između obroka pijte što više vode.

Prvi dan

Doručak:

Možete da napravite kajganu od 1 jajeta i jedne paprike koju možete da iseckaš na komadiće i od belog pilećeg mesa. Uz doručak popijte jednu čašu sveže ceđene limunade.

Ručak:

Lagano proprži crni luk na ulju a zatim dodaj već unapred skuvanu boraniju. Ubacite i seckanu piletinu i mešajte dobro dok i boranija i meso ne omekšaju. Uz ovaj obrok napravite jednu bogatu salatu od miksa zelene salate, rotkvica, mladog luka, a sve to začinite sa maslinovim uljem i biberom i so po ukusu.

Večera:

Za večeru možete da napravite super jelo od tikvica. Izbacite semenke iz nje i napunite je sušenim paradajzom, paprikom i mladim sirom. Stavite u rernu i pecite na 250 stepeni oko 30 minuta, a nakon pola sata možete da izvadite jelo iz rerne. Uz večeru možete da popijete jednu čašu sveže ceđene pomorandže.

Možda će vas zanimati

Drugi dan

Doručak:

Drugi dan možete ponovo da napravite kajganu, ovog jutra sa spanaćem ili sa brokolijem, a možete i sa oba. Ovaj proteinski bogat doručak će vas zasititi duži vremenski period.

Ručak:

Za ručak propržite losos na paprici. Iseckajte crni luk, dobro ga propržite, a zatim dodajte sitno iseckanu papriku. Nakon što se paprika fino izdinsta, dodajte losos koji prethodno treba da stoji u marinadi od limuna. Pržite dok losos dobro ne omekša. Uživajte u svom sjajnom ručku. 

Večera:

Napravite tako dobru i svima omiljenu cezar salatu. U veliku činiju ubacite zelenu salatu, luk, prorpeženo i dobro iseckano belo meso, paradajz, mladi sir i papriku. Na kraju sve ovo začinite sa ekstra devičanskim maslinovim uljem i peršunom.

 Američka dijeta može da se drži 90 dana, ali sa prekidima nakon svakih pet dana. Svakako, obavezna je konsultacija sa lekarom ili nutricionistom. Izvor: Unsplash

Treći dan

Doručak:

Ispržite jaja i pečurke, a sve to začinite sa sveže ceđenim sokom od paradajza.

Ručak:

Sebi napravite jedan dobar gulaš. Možete da iseckate papriku na trake, ili već kockice kako više voliš. Propržite papriku na crnom luku, belom luku, maslinovom ulju i paradajzu, koji ćete iseckati na kolutove, a u koju se potom ubaci teleće meso seckano na kocke. Potrebno je oko 40 minuta kako bi se meso lepo izdinstalo.

Večera:

Za večeru iznenadite sebe jednom voćnom salatom sa voćem po želji – umesto šlaga i čokolade, voćnu salatu začinite sa cimetom, ili ukoliko više volite sa medom.

Možda će vas zanimati

Četvrti dan

Doručak:

Jedno jaje koje ćete ispržiti ili skuvati sa 50 g nemasne šunke i dodajte 200 g tvrdog sira sa svežim začinskim travama.

Ručak:

U širokoj posudi zagrejte 1 kašičicu putera, u to stavite 300 g cikorije (vrsta zelene salate), posoli, dodaj biber, dodajte muskantni oraščić, prelijte sokom od 1 narandže, pokrijte sa folijom i dinstajte na tihoj vatri oko 15 minuta. U međuvremenu 125 g pilećih grudi začinite i vrlo kratko pecite sa obe strane na malo ulja i servirajte sa prelivom od cikorije.

Večera:

100 g tunjevine iz konzerve usitnite dobro viljuškom, dodajte jednu iseckanu glavicu crnog luka i kašiku majoneza. Sve začinite sa limunom i biberom, pa servirajte na 50 g listova zelene salate. 

Peti dan

Doručak:

150 g mladog, mekog kravljeg sira pomešajte sa kašičicom maslinovog ili lanenog ulja, i 1 kašičicom susama ili semenki suncokreta.

Ručak:

Umutite 3 jaja, dodajte sredinu većeg paradajza prethodno isečenog na kockice, začinite i pržite u dobro ugrejanom tiganju na 2 kašičice ulja. Dodajte dve kašike rendanog sira, sačekajte da sir počne da se topi, pa začinite sa malo belog luka i služi uz 50 g zelene salate, sa malo paradajza i marinadom od 2 kašičice ulja i limunovog soka.

Večera:

Spremite za večeru pastrmku sa pomorandžom. Na 100 g zelene salate rasporedite 100 g dimljene pastrmke, dodajte 30 g kisele pavlake, rasporedite kriške pomorandže. Na kraju možete da ukrasite komadićima pečenog badema.

Kao rezervu ovim obrocima, možete da koristite tunjevinu, pastrmku, pečurke, kao i obroke na bazi visoko proteinskog povrća – brokolija, avokada i karfiola.

Možda će vas zanimati

Komentari 0

Vaš komentar je uspešno poslat i postaće vidljiv čim ga naši administratori odobre.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Najnovije

Najpopularnije

Moda

Celebrity