„Čovek treba da iskoristi sve mogućnosti koje mu se pružaju, zar ne?! Ako sve bude u redu, i Lottie će dobijati poslove, a to joj samo može pomoći u budućnosti. Sve je teže doći do posla, platiti fakultet i slično. Možda joj posao u tako ranom uzrastu olakša život.“
U vreme recesije mogli bismo se složiti s tim da tata Moss i ne razmišlja toliko suludo. Budućnost je sve neizvesnija i mladima samo može biti teže nego njihovim roditeljima. Lottie je pružena prilika da već danas uzme budućnost u svoje ruke. Premijerni nastup na venčanju starije sestre Kate doneo joj je snimanje sa stalnom saradnicom Voguea Andreom Carter-Bowman, ugovor s Katinom prvom agencijom Storm i nagađanja da bi mogla zauzeti sestrin tron neprikosnovene modne ikone.
Još u jednoj devojčici vide novu Kate. Manekenska fotka plavokose i plavooke Anaïs Gallagher navela je frizerskog majstora Sama McKnighta na spontani komentar: „Bože, Anaïs je prava lepotica. KM (Kate Moss), pomeri se i napravi joj malo mesta!“ Iako se podrazumeva da je devojčica povukla kul rokerske gene slavnog tate Noela Gallaghera, za njen bombastičan manekenski debi zaslužnija je mama. Za fotku mezimice koju je objavila na Twitteru, Noelova bivša partnerka Meg Matthews angažovala je ni manje ni više nego modnog fotografa Marija Testina. Anaïs već ima potpisan ugovor s modnom agencijom Select i sve pohvale za kampanju odrađenu za dečju liniju Paula Smitha.
Cindy Crawford se nedavno pomladila se za dve decenije u kampanji za Young Versace: desetogodišnja Kaia mamina je slika i prilika. Madonna je pre nekoliko godina iskoristila šansu da na trenutak ponovno postane like a virgin. Tada je njena ćerka imala 12 godina i pojavila se u maminom spotu Celebration. Sjajno je imitirala pop kraljicu kakva je nekad bila i pokrenula je svoju kozmetičku liniju Material Girl.
Industrija mode i zabave jedva je dočekala „mini ja“ verzije slavnih majki i sestara, ali s druge strane, formira se „moralna policija“. Njoj smeta što nijedna od tih devojčica još nije ušla ni u pubertet, a već su gurnute u svet odraslih, i to u onaj njegov deo koji je još juče nosio oznaku „zabranjeno za mlađe od 18“. Za to su zaslužni najviše njihovi roditelji. Isti oni koji najbolje mogu da posvedoče o mračnoj strani tog sveta, jer su je iskusili na vlastitoj koži. Zar oni svojoj deci ne žele najbolje? A ko kaže da ne žele? Možda razmišljaju kao i svi drugi roditelji na svetu: najbolji zalog za budućnost jeste razvijen i uhodan porodični biznis. Kao što će stolar svom sinu kome ostavlja radionicu otkriti sve tajne zanata, tako poznate ličnosti računaju da će na vreme uputiti svoju decu u sve zamke posla zvezde. Ionako samim rođenjem postaju slavni, zašto to ne unovčiti kao karijeru – ali nad kojom će, vođeni iskusnom rukom svojih roditelja, imati potpunu kontrolu? Oni neće ponoviti roditeljske greške jer će biti mudriji zahvaljujući njima. Na zamerku da su njihove ćerke premlade za senzualne poze u modnim magazinima, poznate majke mogu reći: takav je Zeitgeist, nisu one to izmislile.
Tom Ford je predstavio tada desetogodišnju Thylane Lenu-Rose Blondeau u glamuroznim haljinama kao iz Dinastije. Lice ženske kampanje Marca Jacobsa bila je trinaestogodišnja Elle Fanning, a ženu kako je vidi Miu Miu predstavlja Hailee Steinfeld (na fotografiji). Moda se više ne zadovoljava modelima koji izgledaju kao nerazvijeni devojčurci, nego želi one koji to i jesu. Modnom svetu treba fejslifting, baš kao i poznatim mamama u godinama koje u svojim „mini ja“ verzijama dobijaju priliku da na trenutak ponovo budu „novo otkriće“.
Uostalom, u vremenu hiperprodukcije zvezda svako je ugrožen. Svakoga dana dolaze neki novi klinci: mlađi, bolji, brži, lepši... Zašto to ne bi bile njihove vlastite „nove i poboljšane“ verzije, koje će im osigurati „produžetak vrste“? Kroz svoju decu one mogu usput provući gorkosladak komentar na svoj račun. Lourdes je u devičanski beloj čipki autoironična replika svoje majke, koja je uvek bila svesna toga da „seks prodaje sve“.
Prve manekenske fotografije Lottie Moss prizivaju nostalgično sećanje na Kate pre loših veza, droga & co. Frances Bean Cobain (19), koja se po novinama stalno prepucava s mamom, iskoristila je priliku da pred objektivom Hedija Slimanea, razmrljane šminke i raščupane kose, prikaže privlačno-odbojni lifestyle tate Kurta i mame Courtney Love, najglamuroznijih rok tragičara svih vremena.
Postavlja se pitanje hoće li sve te devojčice i devojke uspeti da održe porodični posao na onom nivou na kojem su ga zatekle, ili će ga čak dodatno razviti? Krije li se u njima umetnički i marketinški talenat koji je njihove „originalne verzije“ doveo tu gde jesu, na mesto neprikosnovenih vladara već decenijama? Koliko je moguće da je upravo Lottie nova Kate Moss, da u Lourdes čuči nova Madonna, a u maloj Kaiji supermodel? Dok mi razbijamo glavu ovakvim „ozbiljnim“ pitanjima, one rade isto što i sve devojčice njihovog uzrasta: oblače se kao mame, šminkaju, puće usne, zabacuju kosu, pretvaraju se da su odrasle i ponosno poziraju pred kamerama.
Samo što iza njih nisu njihove najbolje drugarice, nego vrhunski modni fotografi i najjače svetske agencije. Ako ništa drugo, rekao bi tata Moss, bar su sebi osigurale novac za fakultet.
Tekst: Irena Jakelić
10 KOMADA KOJE SVAKA ŽENA U PEDESETIM TREBA DA IMA U SVOM GARDEROBERU: Inspirišite se da postanete ikona stila
OVI MODELI PANTALONA NAJBOLJE PRISTAJU ŽENAMA 50+ : Modne ikone sa Instagrama ih uključuju u svoje dnevne outfite
ANGELINA JOLIE PROŠETALA NAJPOŽELJNIJU TORBU ZA 2023. GODINU: Košta preko 3000 dolara i ponovo vraća u modu XXL formu
9 PROIZVODA KOJE NE BI TREBALO DA KORISTITE KADA PREĐETE 50: Umesto da čine lice svežim, daju potpuno suprotan efekat
DA LI ŽENE TREBA DA SE ODREKNU NASLEDSTVA U KORIST MUŠKOG ČLANA PORODICE? Ekonomska moć nad drugim je osnov nejednakosti