Još
Izdanje: Potvrdi
Dodatno

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

AKO VAM PRETERANO OPADA KOSA, MOŽDA VAM NEDOSTAJE OVAJ VITAMIN U ORGANIZMU: Uvrstite ga u ishranu za gustu i bujnu kosu

Izvor Elle

Primetili ste da vam kosa u poslednje vreme previše opada? Moguće je da vam nedostaje ovaj vitamin u organizmu.

 profimedia-0294672562.jpg Izvor: Profimedia

Stresni trenutak kada vidite gomilu kose u odvodu kupatila verovatno vas je naterao da se zapitate – šta vam to izaziva opadanje kose u poslednje vreme? Može li to biti vaš životni stil? Da li koristite previše agresivne metode za stilizovanje (ili ekstremne temperature? Možda niste ni pomislili da bi razlog mogao da bude nedostatak vitamina, i to ne bilo kojeg nego vitamina B

Od B1 do B12, svaki od ovih vitamina ima funkciju koja čini da se osećamo bolje, poletnije i pre svega zdravije, ali kada je u pitanju kosa najvažniji su B2 (riboflavin), B7 (biotin), B9 (folna kiselina) i B12 (kobalamin).

B2

Vitamin rastvorljiv u vodi pod nazivom riboflavin ili vitamin B2 je jedan od osam vitamina B koji su potrebni našem telu za održavanje zdravlja. Nedostatak B2 može dovesti do suve kože, gubitka kose, plikova na usnama i još mnogo toga. 

Mleko, jaja i mlečni proizvodi kao što su jogurt i sir su odlični izvori vitamina B2, kao što si i lisnato zeleno povrće, avokado, brokoli i špargla. Takođe namirnice bogate ovim vitaminom su i cela zrna žitarica, orašasto voće, mahunarke, gljive, životinski organi (jetra, bubrezi i srce) i riba.

Možda će vas zanimati

B7 

Vitamin B7 ili biotin dobar je i za kožu i kosu. Uzimanje biotina može pomoći da vaši nokti budu jači, ali i da smanjite nivo šećera u krvi ako ste dijabetičar. Retko se dešava nedostatak biotina jer se nalazi u velikom broju namirnica. Kada se to desi, obično je nasledno. Pored toga, antibiotici, pušenje i određeni lekovi za akne su često povezani sa nedostatkom biotina.

Biotin možete naći u siru, pirinču, žumancetu, mesu, povrću, i naravno, u suplementima. 

 Ako vam opada kosa, moguće je da imate nedostatak vitamina B. Izvor: unsplash/freestocks

B9

Folna kiselina štiti kožu od uticaja okoline, usporava starenje i proces sedenja, te pomaže rast kose, čak i kod najtežih slučajeva. Dobar izvor vitamina B9 su mahunarke, špinat, prokulica te pivski kvasac.

B12

Ključan za rast kose upravo je vitamin B12. On stimuliše rast kose tako što učestvuje u proizvodnji crvenih krvnih ćelija koje hrane folikule kose, a njegov nedostatak može dovesti do anemije, koja je direktno povezana sa opadanjem kose.

Pored toga, vitamin B12 ima važnu ulogu u ćelijskoj deobi, pa tako i u deobi ćelija folikula dlake.

Kako ljudski organizam ne proizvodi vitamin B12, potrebno ga je uneti putem ishrane ili suplementacijom. Ovaj vitamin se može pronaći u namirnicama životinjskog porekla poput ribe, piletine i drugog mesa, mlečnih proizvoda i jaja.

Vitamina B12 nema u hrani biljnog porekla, te vegani i vegetarijanci kao i osobe koje svoju ishranu baziraju na voću i povrću treba da se konsultuju sa lekarom oko adekvatne suplementacije.

Možda će vas zanimati

Komentari 0

Vaš komentar je uspešno poslat i postaće vidljiv čim ga naši administratori odobre.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Najnovije

Najpopularnije

Moda

Celebrity