Philippe Urwelier, francuski poslastičar svetskog renomea, gostovao je u Srbiji i to u novosadskoj poslastičarnici Slatki dan. Ovaj virtuoz slatkih delicija, godinama je gradio svetsku karijeru, između ostalog i u Pierre Hermé-u, najpoznatijoj poslastičarnici u Parizu, da bi stigao i do tačke kada je otvorio i sopstvenu kompaniju 26 chocolate. Philippe je od nedavno i istaknuti član tima Slatki dan, a za Elle je premijerno govorio o poslastičarstvu kao spoju tehnike i umetnosti, francuskoj tradiciji ali i novosadskim pijacama.

Kako ste započeli vaše profesionalno putovanje i kako se ono razvijalo tokom godina?

Započeo sam ga sa strašću koju delim sa svojim roditeljima, koji su radili kao poslastičari u sopstvenoj radnji. Proveo sam detinjstvo posmatrajući oca i dedu kako rade i stvaraju u kuhinji. Tokom odrastanja, njihova strast postala je i moja - ubrzo sam počeo da učim za poslastičara. Moj prvi posao bio je u Parizu u Ladurée-u.

02_Katarina Soskic GÇô-áPhilippe Urweiller.jpg
Katarina Šoškić 

Razvijao sam svoje veštine radeći sa različitim poslastičarima, izučavajući njihove specijalitete i tehnike. Na kraju sam postao izvršni kuvar za Pierre Hermé-a u Parizu. Sa idejom da otkrijem svet, jedno vreme sam proveo u Kanadi radeći u Nadège-u. Kada sam se vratio u Francusku, počeo sam da radim za Alain Ducasse-a u Parizu. U toj fazi karijere bio sam usredsređen na čokoladu i različite korake u procesu pravljenja.

11A_Katarina Soskic GÇô-áPhilippe Urweiller.jpg
Katarina Šoškić 

Da bih iskoristio različite veštine koje sam stekao na svom profesionalnom putu, pokrenuo sam sopstvenu kompaniju - 26 chocolate. Kroz 26 chocolate se osećam ispunjenim jer mogu da pomognem drugima da razviju svoje veštine i otkriju različite tradicije.

Kakvo je iskustvo bilo raditi kod Pierre Hermé-a, a potom i sa Alain Ducasse-om, ljudima koji su obeležili svetsku gastronomsku scenu?

Raditi za Pierra Hermé-a podrazumevao je spoj rigorozne discipline i ljudskog aspekta, koji su uvek u službi ukusa i tekstura. Moje iskustvo u grupi Alain Ducasse omogućilo mi je da se upoznam sa svim aspektima rada na međunarodnom nivou i da otkrijem kako se pravi bean-to-bar čokolada.

13_Katarina Soskic GÇô-áPhilippe Urweiller.jpg
Katarina Šoškić 


Zašto ste odlučili da sarađujete sa Slatkim danom? Šta vas je uverilo da je ova saradnja vredna vašeg vremena i ekspertize?

Odlučio sam da sarađujem sa Slatkim danom jer sam u njima prepoznao istinski potencijal da prerastu u luksuzni poslastičarski brend, zbog kvaliteta sastojaka koji se koriste i načina na koji sastojci dolaze do izražaja u receptima. Moj prvi susret sa Nebojšom, vlasnikom i direktorom Slatkog dana, i njegovom vizijom za brend me je ohrabrio da se upustim u ovu avanturu. Verujem u stvaranje snažnih partnerstava.

Kako biste u jednoj rečenici opisali Slatki dan?

Potraga za istinski kvalitetnim ukusima, oslobođenim uticaja modernih trendova poslastičarstva, a ujedno i širenje vrednosti kroz univerzum slatke gastronomije.

16_Katarina Soskic GÇô-áPhilippe Urweiller.jpg
Katarina Šoškić 



Kako izgleda vaš tipičan dan kada ste u Srbiji i radite u Slatkom danu? Šta vam je u fokusu?

Kada sam u Srbiji, počinjem tako što svakog jutra idem na novosadske pijace, a zatim odlazim u radionicu gde radimo na novim kreacijama, vodeći računa da je kvalitet proizvoda uvek u skladu sa visokim standardima koje smo postavili i na koje su naši kupci navikli. U tome mi pomaže izuzetna opremljenost proizvodnje. Svaki dan koji provedem u radionici je ispunjen uživanjem.

Kakav rezultat biste želeli da postignete ovom saradnjom? Šta je vaša vizija za Slatki dan?

Naša saradnja je dugoročna i već imamo izvanrednu ponudu makaronsa, a trenutno radimo na novom asortimanu kolača i torti koje će uskoro naći svoje mesto u našoj poslastičarnici, a dosta pažnje poklanjamo i asortimanu koji razvijamo za HoReCa sektor. Moja vizija za Slatki Dan je da postane kreativan poslastičarski brend, sa proizvodima najvišeg kvaliteta.

15_Katarina Soskic GÇô-áPhilippe Urweiller.jpg
Katarina Šoškić 


 Možete li da objasnite šta znači organoleptički i zašto je ovaj termin važan za vaš posao?

Organoleptički kvaliteti se odnose na sva svojstva hrane koja se mogu opaziti putem naših pet čula (vid, dodir, miris, sluh, ukus). Na primer, dobro prezentovana hrana (vid), sa prijatnom teksturom (dodir) i upadljivom aromom (miris), hrskavim zvukom pri konzumiranju (sluh) i prijatnim slatkim ukusom (ukus). Ovo je važno za naš posao, jer sve to skupa stvara zadovoljstvo, radost i nezaboravne trenutke.

Šta poslasticu čini savršenom?

Savršena poslastica je ona koja je napravljena s ljubavlju. Moj posao je da delim tu ljubav. Francuska tradicija nam dokazuje da hrana spaja ljude.

Da možete da jedete samo jednu poslasticu svaki dan do kraja života, koje bi to bilo?

Flan od vanile. Klasičan, ali uvek ukusan.

Šta vas inspiriše svakodnevno, u poslu i/ili životu?

Inspirišu me putovanja. Gde god da odem naučim nešto novo. Moj posao mi omogućava da otkrivam nove ljude, tradicije i načine pravljenja poslastica.