Priča o uspehu Olivie Palermo započela je u reality showu The City, ulogom modno opsednutog negativca čiji su mimovi kolutanja očima odmah postali viralni. To joj je pomoglo da privuče pažnju agencije Wilhelmina Models koji su uočili potencijal prirodne lepote i osećaj za stil mlade Njujorčanke te su joj 2009. godine, uprkos njenoj nimalo manekenskoj visini od 168 cm, ponudili ugovor. Prepoznata na društvenim mrežama zahvaljujući svom savršenom osmehu, diskretnoj šminki i nultom stepenu modnih promašaja, Oliviaa je odmah počela da ređa naslovnice modnih časopisa i saradnje sa poznatim brendovima.

Već 2010. pokrenula je svoju liniju nakita sa dizajnerkom Robertom Freymann i postala globalno lice Manga, potom i muza brendova Rochas i Piaget. Nepogrešiv osećaj za stil ubrzo joj je osigurao titulu najbolje odevene Njujorčanke i milione pratilaca, a prodajna platforma oliviapalermo.com, na kojoj nudi svoje modne favorite, vrlo lukrativan posao koji vodi poput rođene preduzetnice - znalački, ali baršunastim dodirom.

Kao i za sve nas, protekla godina bila je i za vas puna izazova. Svi smo morali da se nosimo sa teskobom i da se pitamo hoće li se stvari ikada vratiti u normalu. Uprkos tome što ste svoju prvu modnu kolekciju izdali u najgore moguće vreme, u prvim nedeljama pandemije, čini se da vas izazovi vremena nisu obeshrabrili, naprotiv. Kako ste se u pandemijskim uslovima uhvatili ukoštac sa procesom nastanka kolekcije Olivia Palermo Beauty?

Oduvek sam nastojala da sve gledam pozitivno i da pronalazim tračak nade i u najnegativnijim situacijama. Često me pitaju o potezima zbog kojih žalim, ali gotovo da ih nema: istinski verujem da je svako iskustvo, dobro ili loše, prilika za učenje. Pandemija je uticala na sve nas, niko nije prošao neokrznut, pa tako ni ja ni moj biznis. Na projektu Olivia Palermo Beauty počela sam da radim pre pandemije, još u jesen 2018, bavila sam se razgovorima sa timom, istraživanjem tržišta, kreiranjem moodboarda i preispitivanjem referenci svih vrsta, uključujući sopstveni nakit koji je poslužio kao inspiracija za ambalažu.

Poigravali smo se sastojcima i isprobavali inicijalne formule temeljene na mojim preferencijama i viziji, a potom ih prilagođavali feedbacku iz laboratorija. Kad je u martu 2020. počeo lockdown, proizvodi su već bili u visokom stepenu razvoja, ali zdravlje i sigurnost tima bili su na prvom mestu pa smo rad prilagodili novim uslovima. Sastanci su se pretvorili u telefonske pozive, a telefonski pozivi u FaceTime i Zoom diskusije o uzorcima ambalaže, revidiranim formulama, prototipovima i konačno finalnim proizvodima koje smo jedni drugima slali Uberom.

To mi nije bilo lako jer sam izrazito vizualna osoba i informacije najbolje procesuiram putem dodira, emocije i ljudske interakcije. Ipak, premda je rađanje kolekcije potrajalo duže nego što smo očekivali, situacija se pokazala kao dodatni kreativni okidač i mislim da smo konačno stvorili najbolji proizvod.

Olivia Palermo kreirala je svoju prvu beauty kolekciju.
Olivia Graham 

Oličenje ste elegancije i ležernosti, a mediji vas svakodnevno zasipaju laskavim titulama najbolje odevene Njujorčanke, kraljice društvenih mreža i ikone stila. Osim toga, uspešna ste preduzetnica i modna dizajnerka, sada i inovatorka u industriji lepote, no ipak ste ostali vrlo privatna osoba. Kako uspevate u tome?

Kraljica društvenih mreža? To je novo! Ne znam, takve izjave su mi uvek pomalo smešne jer, da budem iskrena, nisam baš vešta sa tehnologijom. Stranicu oliviapalermo.com, a potom i profil na Instagramu, inicijalno sam pokrenula kako bih mogla da delim stvari koje mi se sviđaju, one za koje sam mislila da bi mogle da budu zanimljive i mojim istomišljenicima (i muškarcima!). Kako je rastao odaziv na platformama, shvatila sam da raste interes i za moj privatni život, ali neke stvari ipak volim da zadržim za sebe. Uostalom, malo tajnovitosti uvek je intrigantnije nego kada se ogolite bez zadrške.

Stalno tražim ravnotežu između želje da sa drugima podelim ono što se događa u mom životu i u čemu uživam, a da pritom ne odem u drugu krajnost, u prekomerno deljenje intime sa milionskom publikom. Naravno, kad ste odrasli u Njujorku i postanete javna osoba, teško je sačuvati i delić tajanstvenosti, ali trudim se. Verovatno to želim
i zbog svojih roditelja koji oboje paze na svoju privatnost.

Uprkos nimalo manekenskoj visini, ostvarili ste zavidnu karijeru i izborili se za status top-modela kome je i sam Kaiser Karl 2019. poverio lansiranje svoje capsule kolekcije u Dubaiju. Postoji li neki okidač, trenutak kad ste ljubav prema modi i osećaj za stil odlučili da pretvorite u životni poziv?

Kreativnu stranu definitivno sam nasledila od majke, dizajnerke enterijera, i tetke, eksperta za nakit u jednoj aukcijskoj kući. Kao dete sam sa njima obilazila izložbe i sajmove antikviteta, i premda sam uživala u tom okruženju, nisam ni sanjala da ću se baviti modom ili lepotom. Oduvek sam bila posvećena sportu, a lacrosse sam igrala još kao tinejdžerka. Moj profesionalni cilj bio je da postanem sportska komentatorka! Nakon što sam na lacrosseu slomila zglob, shvatila sam da treba da razmislim o alternativnoj karijeri. Nakon završetka medijskih studija u Njujorku, upisala sam Američki univerzitet u Parizu, gde sam se istinski zaljubila u modu i legendarne francuske dizajnerske kuće. Ostalo je istorija.

Ma koliko se trudili, mediji vam nikada nisu pronašli neki fashion faux pas, očito ste rođeni sa talentom za besprekorne kombinacije zbog kojih ste milionima žena postali ikona stila. Imate li vi svoje ikone stila?

Nemam neke posebne ikone stila, inspiraciju pronalazim svuda! Od devojke na Instagramu do žene na ulici. U pandemiji mi najviše nedostaju putovanja, mogućnost da uživam gledajući kako žene širom sveta poimaju modu svaka na svoj jedinstven način. Baš juče sam sa kolegom šetala Broadwayom kad je pored mene prošla mlada žena u preslatkom kompletu sa šortsom u gingham uzorku kaki boje.

Dobacila sam joj da mi se sviđa njen look, mislim da je bila šokirana što neka nepoznata žena hvali njenu odeću na ulici, ali baš mi se dopala! Privukla mi je pažnju jer je i moj stil vrlo eklektičan, volim da se igram printovima, teksturama i bojama, ne bojim se da isprobam nešto što mnogi nikad ne bi ni pokušali. S druge strane, često sam i u crnom od glave do pete, kao prava Njujorčanka.

Vaše online platforme su fantastične, što svakodnevno potvrđuje i vojska pratilaca koja je porasla na 7 miliona. Kako ste uspeli da se popnete na sam tron modnih influensera?

Imam osecaj da se mediji često uhvate za neki novi trendovski izraz opisujući gomilu ljudi koji možda i nemaju zajedničke ciljeve ili namere, nego samo netipičan način života: pre „influensera“ vladali su „blogeri“ i „tastemakeri“, pre njih „socijaliti“ i slično. Lično sebe ne smatram influenserkom u aktuelnom smislu značenja tog izraza, ali poštujem pojedince koji su u tome videli priliku i uz mnogo truda i odlučnosti od toga napravili posao.

Jasno mi je da sam osoba koja ima uticaj na brojne ljude te da sa platformom poput moje dolazi i odgovornost. Ne shvatam to olako i nastojim da budem pozitivan primer, barem prema sopstvenim merilima.

Oliviu Palermo na Instagramu prati 7 miliona ljudi.
Olivia Graham 

Jasno je da imate izuzetno snažnu ličnost, ambiciozni ste, vredni i uspešni u svemu čega se uhvatite. Šta vas osnažuje kao ženu?

Hvala na komplimentima! Možda se čini kao kliše, ali kao ženu me osnažuje kada se osećam kao najbolja verzija sebe. Vrlo sam samopouzdana osoba i smatram da je samopouzdanje veoma važno. To me je motivisalo na saradnju sa udruženjem Dress for Success, kojima pomažem u njihovoj misiji pružanja podrške i osnaživanju žena u stresnim situacijama poput odlaska na razgovor za posao.

Mnogi misle da su moda i doterivanje nepotrebni, ali ako nekome pomognu da se oseća dobro u svojoj koži i da se sa više samopouzdanja predstavi na razgovoru kojim ce možda osigurati sebe i svoju porodicu, nije li to onda važno? Možda nisam dobra u pisanju biografija, ali definitivno mogu ući u njujorško sedište Dress for Success i pomoći ženi da pronađe odeću u kojoj ce se osećati kao šefica! Mislim da je upravo samopouzdanje ono što definiše modernu ženu u ovoj godini.

Koje je vaše najsmelije dostignuće? Šta vas raduje u godini pred nama?

Rekla bih da je pokretanje beauty brenda usred pandemije bilo i te kako smelo i meni možda najdraže postignuće. Raduju me nove nijanse i lansiranja koja su već u planu! Trenutno me zaokuplja i saradnja sa brendom Sicily Hill, sa kojim sam razvila fantastičan miris za dom, a raduje me i nastavak partnerstva sa LG SIGNATURE.

U planu su i neke nove saradnje u kojima nameravam da se povežem sa mladim talentima u raznim industrijama, od mode i lepote do dizajna enterijera. Vrlo mi je inspirativan i angažman u pronalaženju novih načina da se podrži akcija Dress for Success. Vremena su izazovna, ali postigli smo sjajne uspehe sa kojima, nadam se, možemo nastaviti. 

Pravo je čudo što ste uz toliko obaveza, projekata i planova našli vremena i za snimanje sa ekipom hrvatskog Elle-a. Je li vam iznenadna kiša pokvarila raspoloženje i atmosferu na shootingu?

Nimalo, snimanje je bilo „very New York“ i veoma zabavno, uprkos kiši! Već sam sarađivala sa fotografkinjom Olivijom Graham na prilozima za oliviapalermo.com, ali ovo je bio prvi put da sam stajala pred njenom kamerom. Veoma je talentovana i superopuštena, što je doprinelo sjajnoj atmosferi.

Kampovali smo u kućici na točkovima u Ulici Bowery, u južnom delu Manhattana, muvali se oko raskrsnice, ulazeći i izlazeći iz Kineske četvrti jer smo zaista želeli da uhvatimo duh grada i mislim da smo u tome uspeli. Bio je odličan osećaj podeliti i kolekciju Olivia Palermo Beauty sa celim kreativnim timom na setu i dobiti povratne informacije i utiske
nedeljama pre lansiranja.

olivia je u toku pandemije pokrenula beauty brend
Olivia Graham