Udruživanjem dve ženske kreativne energije nastala je ljupka, mlada i perspektivna priča koju su one nazvale 528FM. Stefana i Antonina su pokretanjem svog podkasta pokrenule i frekvenciju ljubavi koju već godinu dana dele sa svojom publikom. U intervjuu za magazin Elle otkrile su nam kako su izgledali njihovi prvi koraci, zašto baš broj 528, kakvi su im utisci posle upoznavanja Jacquemusa, ali i šta sve novo donosi sezona broj dva.

Živimo u eri podkasta, otkrijte nam kako je i sa kojom idejom nastao vaš podkast?

Prva epizoda 528FM podkasta izbačena je u februaru ove godine i u tom trenutku bilo je zaista malo domaćih podkasta, što se uveliko promenilo i drago nam je da smo pripadnice ove ere. Ideja za naš nastala je sasvim spontano, kada smo kroz naša primarna zanimanja počele da upoznajemo i druge kreativce iz domaće modne industrije koji rade veoma zanimljive poslove o kojima se vrlo malo zna. U privatnim razgovorima sa njima shvatile smo da imamo pregršt pitanja i da su sve to priče kojima treba davati medijski prostor.

Od samog početka imale smo viziju da napravimo platformu na kojoj ćemo okupljati ljude sa inspirativnim pričama, kao i zajednicu ljudi koji su kreativni, a možda još uvek nisu u potpunosti pronašli način na koji bi svoju kreativnost ispoljili.

Kako je došlo do ovog dua - u kom trenutku su energije kliknule i kada ste znale da će ta priča biti vredna pažnje?

Upoznale smo se pre nešto više od tri godine kada je Stefana tražila modele za izgradnju svog fotografskog portfolija. Do saradnje je ubrzo došlo, a budući da smo istog trenutka „kliknule“, nastavile smo da sarađujemo i na ličnim projektima. Shvatile smo da imamo slična interesovanja, tako da smo sasvim prirodno nastavile i privatno da se družimo. Zbog prirode posla, Stefani je kao fotografu potreban diverzitet modela i nije bilo moguće da se nas dve stalno pojavljujemo kao duo u tom polju, tako da smo dugo tražile način da budemo „tandem“ u nekoj drugoj profesiji. Eto, to može biti i dodatni razlog zbog kog je nastao podkast! Iako je nastao relativno spontano, od početka smo pretpostavljale da ćemo ljudima biti interesantne i simpatične budući da se bavimo nesvakidašnjim zanimanjima o kojima se malo zna kako funkcionišu.

Ko je Nina, a ko Nudla?

Antonina: Rekla bih da je Nina večiti sanjar koji tvrdoglavo prati svoje snove. Iako sam u modnu industriju ušla sa 14. godina kao model, ljubav prema modi na mene je prenela moja mama jer sam odmalena sa njom gledala Fashion TV kanal. Sećam se da sam bila impresionirana brazilskim supermodelom Gisele Bündchen, kao i kreacijama tog doba. Večiti sam zaljubljenik u modu, a rad sa kreativcima svakodnevno me inspiriše i pospešuje moju kreativu. Svoju oazu mira pronašla sam u modnoj industriji i znam da ću tu zauvek ostati. 

Intervju sa autorkama domaćeg modnog podkasta 528FM
Julia Abdrashitova 

Stefana: Nudla je ozbiljan mladi radoholik koji veruje u sudbinu, suštinu i znakove pokraj puta. Veliki je perfekcionista i retko joj šta valja kada uradi, zato što „uvek može bolje“. Stefana je zapravo dete koje kroz masku Nudle ostvaruje sve svoje snove. I može da kaže da joj sjajno ide, odnosno da je barem u tom polju zadovoljna postignutim (smeh)!

Zašto 528?

Na početku su čak i naši prijatelji mislili da je reč o kombinaciji proizvoljnih brojeva koja nam je jednostavno dobro zvučala. Međutim, frekvencija 528 poznatija je kao frekvencija ljubavi te smo smatrale da je to idealno ime za podkast kao i ideologiju koju želimo da prenesemo mladima. Sve što radimo, radimo iz ljubavi, a između ostalog i naš podkast je odraz toga.

Koje teme su vam bile vodilja u samoj kreaciji ideologije i priče podkasta?

Nas dve smo, kao i mnogi naši prijatelji i poznanici, naletale na raznorazne komentare i osude okruženja jer se bavimo nekom vrstom umetnosti

Intervju sa autorkama domaćeg modnog podkasta 528FM
Julia Abdrashitova 

Društvo u kome živimo, nažalost, još uvek ima mnoge stereotipe vezane za naše poslove i kreativnu industriju generalno, a i nema puno informacija o onima koji su i te kako uspešni umetnici. Dovođenje gostiju iz kreativne industrije, kako onih koji su ispred kamera, tako i onih koji imaju veoma zanimljive poslove „iza scene“, bila je glavna vodilja od samog početka.

Podkast izbacujemo svake nedelje, a svake druge dovodimo gosta sa kojim razgovaramo o njegovom radu i stvaralaštvu. Smatramo da razgovaramo sa veoma inspirativnim ljudima i trudimo se da kroz epizodu mladima približimo njihove poslove, te da im damo vetar u leđa da se mogu baviti umetnošću bez obzira na stereotipe društva. Kao pripadnice generacije Z, smatramo da je na nama da „otvaramo“ mnoge teme o kojima su starije generacije izbegavale da pričaju. Novi načini informisanja, kao i talas novih, slobodnih medija poput podkasta, daju nam mogućnost da se edukujemo, jedni drugima pomažemo i generalno osvešćujemo kao društvo. Našu platformu želimo da koristimo u dobre svrhe i da u našim solo epizodama razgovaramo o raznim temama bez ikakvog ustručavanja.

Prva sezona uspešno je završena, a šta ju je po vašem mišljenju obeležilo?

Ljudi su nas do sada poznavali preko Instagrama koji nas sve više udaljava od realnosti, te bismo rekle da su nas gledaoci nefiltrirano upoznali kroz prvu sezonu - i to nam je bila želja. Tokom prve sezone obe smo se prvi put našle u ulozi novinara i voditelja, što je bilo veoma izazovno. Budući da nismo imale nikakvo prethodno iskustvo i da doslovno nismo znale šta nas čeka, smatramo da smo se odlično snašle iako znamo da uvek ima prostora za rad, rast i razvoj.

Nama je ovaj projekat jedno ogromno životno iskustvo koje nas je dodatno zbližilo, a spoznaja o tome da nas ovakva vrsta posla izuzetno interesuje jeste svakako nešto što je obeležilo početak. 

IMG_9459.jpeg
Julia Abdrashitova 

Da li postoje posebni kriterijumi kada birate goste?

Naravno. Kao i za prošlu sezonu, tako i za ovu, postoji jasan spisak ljudi čiju bismo priču volele da čujemo i moramo da priznamo da smo vrlo izbirljive. Veoma je bitno da napomenemo da oni nisu nužno naši istomišljenici, ali su to uvek ljudi koji imaju jasne stavove i definisane ličnosti. Svi oni su vredni ljudi koji pomeraju granice u svojim oblastima i sa tako inspirativnim ljudima uvek je zadovoljstvo razgovarati.

Bitno nam je da naši gosti koriste svoj uticaj na pravi način, da propagiraju zdrave vrednosti i da, svakako, nisu deo „žute štampe“. Imidž podkasta veoma nam je važan i ne dovodimo bilo koga zarad pregleda. Smatramo da se kvalitet prepoznaje, zato nam je zaista važno da dovodimo isključivo kvalitetne ličnosti od kojih mladi mogu da nauče.

Kako biste opisali ciljnu grupu koja vas prati?

Iako smo nas dve pripadnice generacije Z, statistike naših kanala, na naše iznenađenje, pokazuju da nas većinski prate žene milenijalke, odnosno generacije uzrasta od 25 do 36 godina. Drago nam je što imamo veoma širok spektar ljudi koji nas podržavaju i što različite generacije prepoznaju kvalitet našeg podkasta, ali svakako da nam je želja da se obraćamo i mlađim generacijama i njima služimo kao inspiracija. 

Nedavno ste se vratile sa zanimljive modne avanture tokom Nedelje mode u Parizu?

Odlazak u Pariz jeste obostrana dugogodišnja želja, prvenstveno kako bismo dobile iskustvo rada na evropskom tržištu. Nina je do sada imala prilike da radi u Aziji, ali odlazak u grad u kome je moda rođena jeste neuporedivo iskustvo koje će nam mnogo značiti za budući karijerni razvoj. Biti u Parizu za vreme Nedelje mode veoma je uzbudljivo, ali i haotično zbog gustog rasporeda. Iako ovog puta nismo bile gosti na revijama, dobile smo priliku da posetimo nekoliko prezentacija i showroomova, a neke od najvažnijih su prezentacije modnih kuća Dior i Lanvin.

IMG_9462.jpeg
Julia Abdrashitova 

Naravno, ceo put i boravak tamo „vlogovale“ smo za naš Youtube kanal jer smo shvatile da je našim gledaocima ovakav format izuzetno zanimljiv, a i želele smo da predstavimo Pariz onakvim kakog smo ga mi videle. Mnogi ljudi imaju ogromne predrasude kada je reč o ovom gradu, i mišljenja su prilično podeljena. Nas dve smo se vratile pune pozitivnih utisaka, a tokom čitavog boravka nismo imale jedno jedino negativno iskustvo. Grad je poput muzeja na otvorenom, a svaki ćošak je fotogeničan i izuzetno inspirativan. Obe imamo ogromnu želju da se „konektujemo“ sa njihovim kreativcima i u budućnosti počnemo da radimo na relaciji Beograd - Pariz, no o tom - potom.

Takođe sam uspela da zateknem i vašu fotografiju na Instagramu sa potpisivanja knjige Jacquemusa. Kakve su vam impresije?

Ah, Jacquemus! Potpuno neplanirano našle smo se tamo i to je jedan od događaja koji nam je dodatno ulepšao Pariz. Jacquemus je naš omiljeni mladi dizajner i inspiracija. Uvodi novine i pomera granice u polju predstavljanja brenda i marketinga na društvenim mrežama. To je za nas na neki način ohrabrenje da možemo da menjamo stvari, budući da u digitalnoj eri i liberalnom dobu često dobijamo utisak da je sve već viđeno i da ne postoji prostor za kreativnost.

Uskoro kreće i druga sezona podkasta za koju znam da se posebno spremate. Šta je novo što možemo da očekujemo?

Pripreme za drugu sezonu počele su još pred kraj prve, a krenule smo sa intenzivnijim pripremama početkom septembra. Od samog početka imale smo viziju za budućnost podkasta, ali pod uticajem raznih faktora nismo imale odmah mogućnosti da to realizujemo. Snimanje nove sezone podkasta prebacujemo u studio Phi, kod našeg kolege Nemanje Maraša i izuzetno smo uzbuđene zbog saradnje sa njim. Međutim, iako nova sezona donosi drugačiji prostor, svakako smo želele da odiše cozy energijom jer je to bila i ideja još od samog početka kako bismo se mi, ali i naši gosti i gledaoci, osećali što opuštenije.

IMG_9456.jpeg
Julia Abdrashitova 

Još jedna velika novina jesu 528FM posteri, čiji je dizajn krajem prošle godine kreirala Stefana. Boje koje preovladavaju, kao i same afirmacije koje su ispisane na njima, veoma pažljivo su birane i tu su kao vid pozitivnih vibracija i motivacija našim gledaocima. Do kraja sezone planiramo da izbacimo četiri proizvoda na kojima aktivno radimo. Želimo da pomeramo granice podkasta i da pokažemo ljudima šta sve on može biti i kako se može razviti, stoga uvodimo i blog krajem godine, ali i interaktivne epizode sa publikom. Znamo da ima puno novina koje treba ispratiti, ali vreme i „mesto“ ostaju isti, tako da se kao i prethodne sezone gledamo i slušamo svakog četvrtka u 10 ujutru na svim streaming platformama! 

Izvor: Elle/ Teodora Bogdanović