Još
Izdanje: Potvrdi
Dodatno

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Zdravlje i fitness

Da li i vi patite od nesanice usled visokih temperatura tokom noći? Evo 6 načina da se rashladite i spavate mirno

Autor Tara Đukić
Autor Tara Đukić

Prevrćete se po krevetu satima jer ne možete da zaspite od toplote u stanu? Ovih 6 saveta su za vas.

Izvor: Profimedia

Vrele letnje temperature su uveliko tu, a zbog klimatskih promena čini se da nikada nisu bile nepodnošljivije. Činjenica da čak ni tokom noći ne osećamo olakšanje, umnogom uzrokuje nesanicu, pa i anksioznost. Kako spavati na ovako visokim temperaturama, a osećati se prijatno?

Verujemo da ste baš kao i mi već svašta isprobali, a ako još uvek niste pronašli odgovarajuće rešenje, sledite neki od naših 6 saveta.

1. Ne zatvarajte vrata spavaće sobe

Da biste napravili protok vazduha, držite otvorene prozore i vrata kako bi vazduh mogao da cirkuliše tokom cele noći. Ukoliko je na ulici buka, potražite čepiće za uši (a na taj način nećete čuti ni ventilator ukoliko ga koristite). Takođe, sprečite pregrevanje spavaće sobe tokom dana, držeći zavese i roletne spuštenim.

2. Promena je dobra baš kao i odmor

Ako postanete nemirni u toku noći, pokušajte da pronađete novi ležaj u svom domu. Premestite se u dnevnu ili dečiju sobu, gde god imate slobodan krevet ili garnituru. Ovo vam daje veće šanse da pronađete hladnije mesto koje niste ugrejali telesnom toplotom i vrlo brzo ćete se rashladiti i zaspati.

3. Isprobajte trik sa mokrim peškirom

Ako nemate klimu u kući, pokušajte stari trik sa peškirom. Okvasite peškir i stavite ga ispred otvorenog prozora ili ispred ventilatora, ukoliko ga imate. To znači da će sav vazduh koji cirkuliše prikupiti hladnu vlagu i proširiće se svuda po sobi.

4. Uverite se da je vaša posteljina prirodna

Poliester ima tendenciju da zadržava toplotu i otporan je na vodu, što znači, da ako se znojite, ona će se lepiti za vašu kožu i činiti da se osećate neprijatno i dodatno zagrejano. Umesto toga obezbedite sebi posteljinu od pamuka ili lana.

5. Tuširajte se neposredno pre spavanja

Neposredno nego što legnete, istuširajte se hladnom ili mlakom vodom, i na taj način ćete sprečiti da već oznojeni odete na spavanje. Ako vam je i dalje mnogo vruć,  pokušajte da pre spavanja ohladite jastučnicu držeći je pored hladnog mesta - klime, frižidera, i sl.

6. Ventilator + led

Kako biste zaista osetili hladnoću, uključite ventilator i namestite ga tako da duva preko činije sa ledom - ovo će rashladiti sobu dok se led ne otopi. Ne zaboravite da dovoljno udaljite ventilator od sebe kako ne bi duvao direktno na vas i izazvao prehladu ili ukočenost.

Možda će vas zanimati

Najnovije

Najpopularnije

Moda

Celebrity