Dobio sam ESA pozvinicu za događaj? Nekada je ovaj poziv bio direktno upućen samo za dobitnike i blizak krug saradnika, ali od ove godine intimna večera se pretvorila u glam fashion žurku. Svet se menja, kao i lokalno tržište, pa i mi menjamo naše standardno utaljene forme. Moda više nije samo fokus usko specifične grupe, već postaje sastavni i poželjan deo života većine. Danas je moda polje života koje nas oslikava, govori o nama, daje pečat svakom našem delovanju, podaruje vizuelni karakter kada nam se ne priča ko smo i šta smo, jednostavno daje prozor za sve predrasude i na prvu loptu sortira u savremeno oformljene društvene grupe - i to na samo jedan pogled.
Zato ko god kaže danas da ono što nosimo nije važno, veoma greši! Zato što je odeća novi kanal komunikacije, a “carevo novo odelo” je zadobilo novu formu definicije. Danas je svima bitno šta nosimo na sebi, jer nas to javno karakteriše i šalje glasno poruku umesto nas. Tako da hajde da se složimo da odelo ne čini čoveka, ali mnogo govori o njemu (ovo moramo da znamo da postaje aksiom 21. veka ), pogotovo ukoliko je u pitanju zvanični javni fashion događaj kada važi parola it's all about what the styling.
Kao prvu stavku moramo da determinišemo o kakvom tržištu pričamo. Ovde stavljamo u fokus lokalno tržište koje nažalost ni u centru našeg glavnog grada nema mono radnju high-end brendova. Ipak, postoje concept store radnje koje poseduju današnje cool fashion brendove, a što je još bitnije, pored fast fashion brendova, počela je da se rađa ozbiljna lokalna dizajnerska scena koja samo upotpunjuje ovu veliku fashion potražnju domaćeg tržišta. U nedostatku mogućnosti, ali sa velikom željom ka modnom izražaju koju prvenstveno nameće globalististički Instagramski pristup, kreativa na našem lokalnom tržištu samo cveta. Inspirisani nedostupnim, željni unikatnim pristupom, ova lokalna modna zajednica ipak pokazuje ogromnu želju, ponudu i poruku da je bitno kako smo obučeni.
Koje su to modne tendencije naše Elle zvanice istakle kada su glam događaji u pitanju? Za početak uočili smo da su mnoge zvanice došle u matchy-matchy outfitima za crni tepih. U nastavku saznajte više!
1. Matchy-matchy
Nije bitno da li ste u ljubavni par, već ako ste dvojac u bilo kom smislu, važna je simbioza zajedničkog manifesta pojavljivanja, pogotovo ukoliko je u pitanju crni Elle tepih. Predvodnici ovog trenda su svakako naš Elle Style Awards dobitnik Mihano Momosa i Kristina Bekvalac, kao i ljubavni par umetnica Jelena Blečić i maneken Mihajlo Bukvić. Ovu trendi tendenciju prikazali su naš dobitnik za životno delo Dragan Stojković Piksi sa ženom Snežanom, kao i urbani kolektiv Elle dobitnika obučenih u duhu devedesetih: Tijana T, Jovana Marković i Sanda Simona. Pogledajte u galeriji ko su još pripadnici ovog trenda i šta su nosili.
2. Black people
Da je crna (ne)boja uvek najbolji izbor za glamur i eleganciju, potrvrđuju i naše Elle zvanice. One su možda pristupile neodstupajućem modnom pravilu broj jedan da je crno uvek dobra ideja kada su glam događaji u pitanju, ali i dokazali da je ovo nepisano pravilo uvek dobro! Dobitnice Mili Bošković i Milica Mandić su to svakako potvrdile.
3. Suit it up
Jedan od najvećih trendova koje smo uočili, pogotovo kod pripadnica lepšeg pola, jeste vladavina blejzera. Bilo da je u pitanju oversize odelo sa sexy topićem ispod ili samo sako preko haljine, poput oufita dizajnerke Milice Opačić i influenserke Ive Chu, zvanice su nam dale do znanja da samo haljina definitivno više nije single statment fashion momenat.
4. Sustainable
Kad smo već kod statement fashion momenta, danas svakako ne postoji veći od održivog pristupa modi koji glorifikuje da nije sramota nositi iste odvene komade više puta, već čak naprotiv - poželjno. Ovu tendeneciju su počele polako da propagiraju i svetske zvezde na crvenom tepihu poput Zendaye, a kod nas na lokalnom tržištu su ovaj društveno odgovorni stav su podržale Elle prošlogodišnja dobitnica, influenserka Aleksandra Bojović i dizajnerka Marija Minić. Dok je naša Elle modna urednica sa dizajnerom Bogdnom Mrshom na delu prikazala kako stara odeća može da dobije nov život, stilistkinje Irena Jovanović i predstavnica H&M brenda Irena Mihajlović ponele su kolekcionarske H&M modele iz starih dizajnerskih i Conscious Exclusive kolekcija, dokazavši koliko je bitno kupiti jedno, ali vredno, namenjeno da traje zauvek.
Tekst: Ana Ostojić
10 KOMADA KOJE SVAKA ŽENA U PEDESETIM TREBA DA IMA U SVOM GARDEROBERU: Inspirišite se da postanete ikona stila
OVI MODELI PANTALONA NAJBOLJE PRISTAJU ŽENAMA 50+ : Modne ikone sa Instagrama ih uključuju u svoje dnevne outfite
ANGELINA JOLIE PROŠETALA NAJPOŽELJNIJU TORBU ZA 2023. GODINU: Košta preko 3000 dolara i ponovo vraća u modu XXL formu
9 PROIZVODA KOJE NE BI TREBALO DA KORISTITE KADA PREĐETE 50: Umesto da čine lice svežim, daju potpuno suprotan efekat
DA LI ŽENE TREBA DA SE ODREKNU NASLEDSTVA U KORIST MUŠKOG ČLANA PORODICE? Ekonomska moć nad drugim je osnov nejednakosti