Još
Izdanje: Potvrdi
Dodatno

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

KURKUMA JE U STANJU DA OPORAVI CEO ORGANIZAM: Evo kako treba da je pravilno ubacite u svoju ishranu

Postoji nekoliko načina da u ishranu ubacite kurkumu, ali samo ovi načini su apsolutno zdravi.

pexels-karolina-grabowska-4198929 Izvor: Pexels/Karolina Grabowska

Sada kada znamo koji je najzdraviji doručak na svetu, vreme je da razgovaramo o kurkumi, jednoj od najzdravijih biljaka na svetu jer pruža neverovatno širok raspon zdravstvenih prednosti.

Kurkuma sadrži kurkumin, identificiran kao osnovni aktivni sastojak, koji postiže više od 150 potencijalno terapijskih delatnosti, a uključuje antioksidativna, protuupalna i antikancerogena svojstva. Ne postoji niti jedan drugi prirodni sastojak na svetu koji je efikasniji za smanjenje upala u telu od kurkume!

Ali morate se postarati da moćnu kurkumu vaše telo koristi pravilno. U tu svrhu morate naučiti kako da je konzumirate.

Možda će vas zanimati

Kao prvo, nabavite kurkumu eko uzgoja u prahu, lako se nalazi i lako se dozira. Ne morate se zamarati sa svežim korenom kojeg se u zadnje vreme može kupiti u bio trgovinama. Koren kurkume mnogo liči na koren đumbira i slično se i priprema (ista biljna porodica).

Kurkuma je topiva u ulju, što znači da biste je trebali kombinovati s nekom masnoćom za optimalnu apsorpciju hranjivih tvari!

Priprema se najčešće s organskim devičanskim uljem kokosa ili ekstra devičanskim maslinovim uljem. Dnevna preporučena količina kurkume bi iznosila od 3 g do 10 g (zbrojite direktno uzimanje i dodavanje hrani), s vremenom se još malo može povećati.

Dakle, otprilike 1 kašićica kurkume je preporučeni dnevni unos za odrasle. Za maksimalno delovanje trebali biste to uzimati na dnevnoj bazi ili barem tri puta nedeljno.

Starije osobe i deca mlađa od 6 godina trebala bi smanjiti dozu na pola (1/2 čajne kašičice) jednom nedeljno prvi put, a zatim povećati iznos do doze koja odgovara pojedincu. Ako kurkuma uzrokuje probavne smetnje ili nepoželjne reakcije, posavetujte se s lekarom.

Važno: Kombinujte kurkumu i crni biber kako biste poboljšali delovanje. Kada se ovo uzme zajedno, biber povećava bioraspoloživost kurkume od 2000%!

Nikad ne uzimajte ovu mešavinu na prazan želudac. Ako se borite sa kamenom u žuči, konsultujte se sa lekarom pre nego što kurkumu dodate u svoj prehrambeni plan (kurkuma povećava proizvodnju žuči i može pogoršati vaše stanje).

Nemojte je kombinovati s lekovima protiv zgrušavanja krvi poput aspirina, ibuprofena ili varfarina (marivarin, martefarin), jer kurkuma takođe razređuje krv.

kurkuma Izvor: Pexels/Karolina Grabowska

Koji je najbolji oblik konzumiranja?

Većina ljudi je dodaje u šoljicu toplog mleka. Najpopularnija kombinacija je ovo tzv. zlatno mleko.

Takođe poznati recept je onaj dr C. Anderson: Pomešajte četvrtinu čajne kašičice kurkume s polovinom čajne kašičice maslinovog ulja. U to dodajte veći prstohvat svežeg samlevenog crnog bibera. Ta tri sastojka pomešajte u šoljicu. Možete ovu smesu konzumirati samu, ali ju i dodavati raznim jelima, supama i salatama. Samo pripazite da ako ih koristite u kuvanim jelima, da ove sastojke ne prokuvate previše, već da ih dodate na samom kraju. Ako ih konzumirate same, pomešajte ih s malo vode.

Popularan je i čaj od kurkume:

Recept: 1 šoljica tople (ne vruće) vode, četvrtina čajne kašičice kurkume; Sok od pola limuna; Prstihvat cimeta; 1/8 čajne kašičice meda; kašičica kokosovog ulja.

Priprema: Nakon što zagrejete vodu, dodajte kurkumu, limunov sok i med, kašičicu kokosovog ulja i dobro promešajte. Kurkuma će se smesta spustiti na dno šoljice, tako da i dalje nastavite mešati vodu dok pijete i tako ćete iskoristiti sve prednosti kurkume. Pobrinite se da vodu popijete dok je još topla.

Dodavanje kurkume kod kuvanja je vrlo popularno i praktično jer ona daje lepu žutu boju, a nema ukus koji preuzima aromu jela. Kurkumu možete koristiti u pripremi slatkih i slanih jela. Možete je dodati u rižoto, voćne salate, salatne dresinge, jela od povrća, sosove, kus kus, krompir, palačinke, kolače… Obično je dovoljno samo 1/2 – 1 kašičica kurkume. Nemojte preterati, jer će jelo imati previše intenzivan miris.

Kurkumu, kada je to moguće, dodajte jelima pri kraju jer ćete tako maksimalno sačuvati njena lekovita svojstva.

 Izvor: Pexels/Karolina Grabowska

Izvor: atma.hr

Možda će vas zanimati

Najnovije

Najpopularnije

Moda

Celebrity