Još
Izdanje: Potvrdi
Dodatno

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Zdravlje i fitness

Želite da ubrzate metabolizam i izgubite na težini? Pratite ovih 6 jednostavnih koraka

Autor taradjukic
Autor taradjukic

Ovako ćete, na potpuno prirodan način, započeti razgradnju masnih naslaga.

Izvor: Foto: Unsplash/Jade Stephens

Od brzinemetabolizmazavisi koliko ćemo brzo variti hanu, ali i koliko brzo žemo gubiti na težini. Nutricioniti kažu da postoji nekoliko načina na koje njegov rad može da se ubrza.Dovoljno je da ispoštujete ova pravila:

1. Jedite dovoljno i često 

Slušajte svoj organizam i jedite onoliko koliko traži. Mišljenje da manji unos kalorija garantuje i brži gubitak kilograma se ispostavio kao netačan. Kada manje jedemo, gubimo mišićnu masu, a samim tim se i rad metabolizma blokira. 

Nedovoljan unos hrane je jednako rizičan kao i preterivanje u jelu.Balansi zdrav izbor su ključ dobrog izgleda.

2. Jačajte mišićnu masu 

Čak i kad odmarate, telo i dalje troši kalorije. Zanimljivo je da će se više kalorija potrošiti kod onih koji imaju i više mišića jer svaki kilogrammišićakoristi oko 12 kalorija u danu.

3. HIIT program vežbanja je najdelotvorniji 

Intervalni trening je najbolji način da izgubite kilograme i ubrzate metabolizam. Jedna studija je pokazala da je samo redovan trening, koji uključuje i HIIT program, pomogao ženama da izgube više od 3 kilograma i uz to razviju mišićnu masu za samo 15 nedelja, za razliku od žena koje su izvodile samo kadio vežbe.

Izvor: Foto: Unsplash/Jade Stephens Foto: Unsplash/Jade Stephens

4. Unosite dovoljno proteina

Što više mišića imate, više ćete kalorija izgubiti, što god radili. Odlazak u teretanu će u tome pomoći, aproteiniiz hrane će vam pomoći da potrošite više kalorija.

Najbolji proteini za poboljšanje rada metabolizma su:

  • Tvrdo kuvana jaja
  • Pileća prsa
  • Ćuretina

5. Svedite stres na minimum 

Stres može uticati na sporije sagorevanje kalorija, prema rezultatima studije objavljene u magazinu Biological Psychiatry. Osim toga, kada smo nervozni posežemo za nezdravom hranom, a ona usporva metabolizam.

6. Koristite vitamin D

Ako postoji jedan suplement koji bi svi trebali koristiti, to jevitamina D. Studije su pokzale da su pekomerna gojaznost i usporen metabolizam u direktnoj vezi sa deficitom vitamna D u organizmu.

Izvor: stil.kurir.rs

Najnovije

Najpopularnije

Moda

Celebrity